از روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا تاکنون شهرداری شیراز در انجام مسئولیت‌های خود به خوبی عمل کرد و توانست فرهنگسازی پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی را رواج دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با شیوع ویروس کرونا در کشور و همزمان در فارس و کلانشهر شیراز پزشکان و پرستاران و کادر بهداشت و درمان به مبارزه با ویروس کرونا پرداخته و جان خود را برای سلامتی هموطنان و همشهریان به خطر انداخته و خدمت رسانی می‌کنند.

در میان ارگان‌های مختلف شهر شیراز، مجموعه شهرداری در انجام مسئولیت‌های خود به خوبی عمل کرد و توانست فرهنگسازی پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی را رواج دهد.

شهرداری شیراز پا به رکاب مقابله با کرونا

از اهم اقدامات مختلف شهرداری در خصوص این بیماری می‌توان به عملیات میکروب زدایی، سم‌زدایی و ضدعفونی کردن پایانه‌های درون و برون شهری، جایگاه‌های سوخت، پارکینگ‌های طبقاتی و روباز، خیابان‌ها، معابر اصلی، مراکز عمومی و تجمع مردم و گندزدایی و ضدعفونی دفاتر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها با مواد بی خطر با هماهنگی و تائید کارشناسان علوم پزشکی جهت سلامتی شهروندان و نصب دوربین‌های تست غربالگری تصویری کرونا در پایانه شهید کار اندیش برای رانندگان تاکسی و اتوبوس اشاره کرد.

شهرداری شیراز همچنین در جهت حفظ سلامتی شهروندان تمامی اماکن گردشگری و عمومی تحت اختیار شهرداری اعم از سالن‌ها و فضا‌های عمومی فرهنگی، هنری و ورزشی، پارک‌ها و فضا‌های بازی و پیاده راه سلامت چمران را تعطیل کرد.

توقف ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوسرانی و مترو شیراز، راه اندازی ۱۱ تونل ضدعفونی خودرو در این کلانشهر برای مقابله با ویروس کرونا در ورودی‌ها و سطح شهر شیراز، تعطیلی محیط جمعه بازار (بازار شیطان) و بازار پرندگان جهت جلوگیری تجمع، تعطیلی تمامی پروژه‌ها عمرانی شهرداری، طراحی نقشه هوشمند تردد توسط شهرداری شیراز، راه اندازی سامانه ثبت اینترنتی درخواست‌های شهرسازی، راه اندازی غسالخانه اموات کرونایی و طراحی و ساخت توربو فن پاشش موادضدعفونی از دیگر اقدامات مجموعه شهرداری شیراز در این راستا بود.

همچنین در آخرین پنج شنبه سال به نیابت از خانواده معزز شهدا اقدام به غبارروبی و شستشوی قبور مطهر شهدای والامقام پرداخت.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ناحیه بسیج دانشجویی طی اقدامی جهادی، با کمک نیرو‌های داوطلب اقدام به راه اندازی سه مرکز تولید ماسک کرد.

ارائه آموزش‌های پیشگیری از بیماری کرونا برای کودکان کار و معتادان متجاهر و با در اختیار گذاشتن اقلام ضروری نظیر ماسک دستکش، ژل ضدعفونی کننده، صابون و همچنین اقلام معیشتی نظیر غذا و پوشاک از دیگر اقدامات اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز بود.

علاوه بر این، توزیع دستکش و ماسک بین رانندگان شیرازی، اهدای بسته‌های بهداشتی و اقلام خوراکی به افراد کم برخوردار، تدوین بسته پیشنهادی پساکرونای گردشگری، تولید محتوا در موضوع کرونا برای آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی، جمع اوری پسماند‌های عفونی مراکز درمانی، گندزدایی خودرو‌های باری سبک، سنگین ونیمه سنگین در مبادی ورودی، خروجی و سطح شهر شیراز و نورپردازی تعدادی از تقاطع‌ها و پل‌ها به رنگ سفیدبرای قدردانی از کادر درمان اشاره کرد.

همچنین شهرداری شیراز تجربه مبارزه با کرونا را با جهانیان به اشتراک گذاشت.

هفته شیراز زیر سایه کرونا برگزار شد

همچنین برگزاری هفته شیراز به دلیل شیوع بیماری در اردیبهشت‌ماه امسال دستخوش تغییر و تحولات ناشی از محدودیت‌هایی شد که فضای عمومی اجرای برنامه‌های هفته شیراز به شبکه‌های مجازی کشیده شد و مجموعه شهرداری شیراز دوره‌های مجازی شیرازشناسی، برگزاری کنسرت در اماکن گردشگری به صورت مجازی و ... را برگزار کرد که با استقبال چشمگیر مخاطبان در فضای مجازی رونق گرفت.

شب‌های قدر متفاوت در شیراز

از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزاری ۹ رویداد فرهنگی قرآنی در جشنواره «بهار در بهار» به مناسبت ماه مبارک رمضان که مهمترین آن برنامه احیای شب‌های قدر در بوستان دراک شیراز و با حضور عبادت‌کنندگان در خودرو‌ها بود که به دنبال استقبال خوب شهروندان شیرازی در شب‌های قدر ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان نیز در بوستان کوهستانی دراک، ادامه می‌یابد.

گفتنی است علاوه بر مجموعه شهرداری، ارگان‌های بسیاری هستند که در این ایام کرونایی درگیر فرهنگسازی بیشتر و روحیه‌دهی به شهروندان هستند. تلاش‌های سخت و طاقت فرسای پزشکان و پرستاران هم که بر همگان پیداست. البته تلاش مسئولان به تنهایی برای مهار این ویروس و از پای در‌آوردن آن کافی نیست و مردم نیز در این زمینه بایستی با رعایت بهداشت در نابودی کروناویروس تلاش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.