رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با اشاره به دستورالعمل جدید وزارت بهداشت و درمان، گفت: تمام مساجد استان فقط برای شب‌های قدر و برای ۲ ساعت بازگشایی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام یوسف سلمان‌زاده با اشاره به در پیش‌رو بودن شب‌های قدر،‌ از بازگشایی تمام مساجد این استان برای احیای این شب‌ها و تنها به‌مدت ۲ ساعت خبر داد و گفت: طبق دستورالعمل جدید وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با كرونا، بازگشایی مساجد تنها برای سه شب احیا مانعی ندارد.

او با بیان اینكه پروتكل وزارت بهداشت و درمان برای مراسم شب‌های قدر در مساجد نیز اعلام شده است كه تمام مساجد باید آنان را رعایت كنند، به تشریح این پروتكل‌ها پرداخت.

سلمان‌زاده ادامه داد: در برگزاری مراسم‌های شب قدر باید مراسم با یک ظرفیت محدود و ترجیحاً در فضای باز برگزار شود و حداقل فاصله از طرفین، پشت سر و جلو حداقل یک متر است.

او با بیان اینكه شرکت‌کنندگان در مراسم شب‌های قدر باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و مهر، جانماز و قرآن را همراه خود ببرند، گفت: اگر فضای برگزاری مراسم سربسته بود، حداکثر از یک‌چهارم فضا استفاده شود.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس یادآور شد: اقدام دیگری که با همکاری صدا و سیما انجام شده این است که از مکان‌های خاص مراسم به صورت زنده و در کانال‌های مختلف پخش شود.

سلمان‌زاده در ادامه با بیان اینكه بعد از شب‌های احیا، وضعیت بازگشایی مساجد مانند منوال قبل خواهد بود، گفت: فعلاً تنها مساجد ۲۷ شهرستان وضعیت سفید استان با رعایت پروتكل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت در این ایام هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار