مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان بوشهر گفت: نماز جمعه این هفته نیز در سه شهر شهرستان‌ دیر و دو شهر شهرستان دشتی اقامه می‌شود.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: این هفته نیز نماز جمعه مانند هفته گذشته در پنج شهر شامل خورموج و کاکی در شهرستان دشتی و  آبدان، بردخون و دیر در شهرستان دشتی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام یعقوب بهمیاری افزود: هفته گذشته نماز جمعه در این شهرها با رعایت همه ضوابط مورد نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا به خوبی برگزار شد.

او همچنین با اشاره به تلاش برگزارکنندگان نماز جمعه برای رعایت نکات بهداشتی، ادامه داد: جایگاه‌های نماز جمعه شب قبل از برگزاری نماز، ضدعفونی و برای حضور نمازگزاران آماده می‌شوند.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان بوشهر عنوان کرد: وسایلی مانند مُهر، سجاده، قرآن و کتاب‌های مذهبی همه از جایگاه‌ها برداشته شده و هفته گذشته مهرهای جدید خریداری شده است. در برخی شهرها به هر یک از نمازگزاران مهر جدید داده شده و از آن‌‎ها خواسته شده برای هر بار اقامه نماز با خود همراه داشته باشند، در برخی مناطق هم مهرهای سنگی خریده شده است.

بهمیاری گفت: اگر چه از نمازگزاران خواسته شده ماسک و دستکش همراه خود داشته باشند اما اگر کسی همراهش نباشد در ورودی جایگاه نماز این لوازم به او داده می‌شود. همچنین نمازگزاران در ابتدای ورود تب سنجی می‌شوند.

او، رعایت فاصله اجتماعی و کوتاه شدن خطبه‌ها را دیگر موردی عنوان کرد که نمازگزاران و امامان جمعه هفته پیش به خوبی رعایت کردند و این هفته نیز رعایت خواهند کرد.

ستاد ملی مبارزه با کرونا مسئول اعلام شهرهای اقامه کننده نماز جمعه 

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان بوشهر تاکید کرد:  ستاد ملی مبارزه با کرونا مسئول تعیین نقاطی است که می‌توانند نماز جمعه را اقامه کنند و مسئولان استانی در این زمینه تصمیم گیرنده نیستند. برخی از افراد در استان فکر می‌کردند که مسئولان استانی در این زمینه نقش دارند.

حجت الاسلام بهمیاری گفت: همان طور که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد برگزاری نماز جمعه برای پیشگیری از انتشار این ویروس متوقف شود حالا نیز، همین ستاد مسئول اعلام نقاطی است که می‌توان در آن‌ها نماز جمعه اقامه کرد.

او بیان کرد: هفته پیش هم ابتدا اعلام کردند که می‌توان در ۱۰ شهر استان نماز جمعه را برگزار کرد اما پس از بررسی بیشتر تعداد شهرها را به پنج شهر کاهش دادند. همه این موارد در ستاد ملی مبارزه با کرونا بررسی و سپس به استان اعلام می‌شود. ما نقشی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.