جایگاه نماز جمعه در شهرهای خورموج، کاکی، دیر، بردخون و آبدان برای اقامه نماز جمعه آماده شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امروز پس از حدود ۷۰ روز قرار است نماز جمعه در برخی نقاط کشور از جمله پنج شهر از استان بوشهر اقامه شود.

پس از شیوع کرونا و به منظور پیشگیری از انتشار این ویروس برگزاری همه برنامه‌های اجتماعی و مذهبی از جمله نماز جمعه متوقف شد. بر همین اساس، از نهم اسفند تا کنون نماز جمعه برگزار نمی‌شد.

حالا بنا بر اعلام ستاد مبارزه با کرونا برخی شهر‌ها که شرایط سفید دارند می‌توانند امروز نماز جمعه برگزار کنند.

در استان بوشهر این وضعیت شامل حال شهر‌های خورموج و کاکی در شهرستان دشتی و آبدان، بردخون و دیر در شهرستان دیر شده است.

مسئولان برگزاری نماز جمعه در این شهرها جایگاه‌های برگزاری نماز و خیابان‎‌های اطراف را ضدعفونی و مهر، تسبیح و کتاب‌های مذهبی مورد استفاده همه را جمع آوری کرده‌اند و از نمازگزاران خواسته‌اند مواردی را که ستاد مبارزه با کرونا اعلام کرده، رعایت کنند.

 بر پایه دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، نمازگزاران باید با ماسک به مصلا‌ها بیایند و فاصله یک متری را حتی در برپایی نماز رعایت کنند که بر پایه فتوای رهبر انقلاب این فاصله از نظر شرعی مشکلی برای صحت نماز ایجاد نمی‌کند.

همچنین از نمازگزاران خواسته شده با خود مهر، سجاده و تسبیح بیاورند، افرادی که دارای علائم بیماری مانند تب، سرفه و عطسه هستند در مصلی حضور پیدا نکنند، از آوردن فرزندان زیر ۹ سال خودداری شود، حتی المقدور افراد سالخورده در نماز جمعه حضور پیدا نکنند، افرادی که بیماری زمینه‌ای مانند دیابت فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی دارند در نماز جمعه حضور نیابند و  برای توقف کمتر در مصلی، نمازگزاران سعی کنند نزدیک به اذان ظهر وارد مصلی شوند.

از ائمه جمعه نیز خواسته شده، خطبه‌ها را کوتاه بخوانند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.