سرپرست معاونت بازرسی ، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از کشف ۴۰ تن پودر شوینده تقلبی در این استان خبر داد.

کشف ۴۰تن پودر شوینده تقلبی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ داریوش صفاری سرپرست معاونت بازرسی ، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: متخلفان اقدام به عرضه ۴۰ تن پودرتقلبی و شوینده‌های تقلبی در سطح شهر کرده بودند که با هوشیاری بازرسان شناسایی و پرونده در اختیار تعزیرات حکومتی قرار گرفت.

او از افزایش ۱۰ درصدی پرونده های تشکیل شده برای متخلفان در فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود : میزان بازرسی‌ها برای پیشگیری از بروز تخلف از ۱۲۰ مورد در فروردین سال گذشته به ۴۰۰ مورد در فروردین امسال افزایش یافت .

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بیان کرد: میزان تخلفات پرونده‌های تشکیل شده نیز از ۱۴۸ میلیون تومان به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در فروردین ۹۹ رسید که سازمان صنعت، معدن تجارت این استان از نظر حجم ریالی کشفیات رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

صفاری ادامه داد: اقلام آرایشی و بهداشتی، دارو، سیگار، اقلام خوراکی، لاستیک و قطعات یدکی خودرو بیشترین میزان کشفیات را به خود اختصاص دادند و این پرونده‌ها در تعزیرات در دست بررسی هستند.

او گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از اول اسفند سال گذشته تا پایان فروردین امسال  ۶ هزار لیتر اتانول تقلبی، یک هزار و ۹۲۰ لیتر شوینده تقلبی و چهارهزار و ۲۶۰ عدد ژل و مواد ضدعفونی کشف کرد .

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت وحمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: ۱۵ هزار عدد ژل احتکار شده به همراه ۱۴ هزار جفت دستکش لاتکس نیز در این مدت زمان کشف و با نظر مقام قضایی توزیع شد.

صفاری عنوان کرد: علاوه بر کشف اقلام تقلبی و قاچاق، سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز شهروندان نیز گام‌هایی برداشته و با همکاری ۳۰ واحد تولیدی این استان ۴۱۸ هزار عدد ماسک تولید شد.

او ادامه داد: چهار واحد تولید دستکش نیز در این مدت زمان فعال شدند به گونه‌ای که بازار تقاضا برای دستکش اشباع شده است .

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان  بیان کرد: با نظر معاونت غذا و دارو همدان سه هزار و ۲۰۰ عدد ژل ضدعفونی کننده ۱۲۰ گرمی، پنج هزار و ۵۰۰ محلول ۶۰ گرمی و ۱۰ هزار عدد محلول ضدعفونی کننده با حجم بزرگ تولید و بین کارخانه ها، مغاز‌ها و ارگان‌های تولیدی توزیع شد.

 منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.