عبدالباری عطوان با اشاره به حمایت آمریکا از الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی این نقشه را شکست‌خورده توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رأی الیوم با اشاره به سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی نوشت راهکار‌های آمریکا برای منطقه محکوم به شکست است.

عبدالباری عطوان نوشت جوانان کرانه باختری اشغالی رود اردن از مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با سنگ استقبال کردند و پیام قوی دادند و با این پیام تأکید کردند این ملت، تسلیم اشغالگران نخواهد شد و با همه وسایل مقاومت خواهد کرد حتی اگر صف سازش‌کاران و تسلیم شوندگان از اعراب و در صدر آن‌ها تشکیلات خودگردان در رام الله، طولانی شود.

این سفر پس از شکست داخلی و خارجی دولت ترامپ انجام می‌شود. شکست داخلی دولت ترامپ به سبب ناتوانی در مقابله با کروناست. شکست خارجی دولت ترامپ به علت افزایش قدرت اقتصادی، نظامی و بهداشتی چین و نزدیک شدن آمریکا به مرحله از دست دادن جایگاه ابرقدرتی جهان است. ترامپ که سزاوار تمسخر ملت آمریکا و همه جهانیان است زمانی که از آمریکایی‌ها خواست برای بهبودی از کرونا مواد ضد عفونی کننده بخورند و هواداران نژادپرستش را به آزادسازی ایالت میشیگان با توسل به زور و نقض ممنوعیت و قرنطینه تحریک کرد؛ آثار سردرگمی کاملا در ظاهر او روشن بود.

حمایت پیش‌بینی شده آمریکا از الحاق شهرک‌ها و دره اردن یعنی یک سوم کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی -که هدیه پمپئو به نتانیاهو است- فرصت‌های انتخاباتی ترامپ را تقویت نخواهد کرد و شاید وبال گردن نتانیاهو و کابینه ائتلافی او شود چرا که کرانه باختری خشمگین است و ملت فلسطین پیشاپیش فتیله انتفاضه‌اش را روشن کرده و به همه جهانیان ثابت کرده که سنگ از تفنگ قوی‌تر است به خصوص اگر در دستان جوانانی باشد که به عقیده و آرمانشان ایمان دارند و برای شهادت می‌کوشند.

پمپئو به خوبی درک می‌کند، دو برگ برنده اساسی وجود دارد که می‌تواند معلمش یعنی ترامپ را از باخت آینده در انتخابات ریاست جمهوری نجات دهد و نگاه‌ها را از شکست داخلی منحرف کند که عبارتند از:
- تشویق و حتی تسریع در الحاق شهرک‌ها و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی با هدف راضی کردن لابی یهودی در واشنگتن
-جنگ ساختگی حتی در حد محدود با ایران برای بازگرداندن هیبت آمریکا که به واسطه ایرانی‌ها زمانی که پهپاد گلوبال هاوک را سرنگون و پایگاه آمریکایی عین الاسد را در الانبار عراق در پاسخ به ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی موشکباران کردند؛ پوزه‌اش به خاک مالیده شده است.

فلسطینیانی که پرنده‌های ورقه‌ای و بالون‌های آتش‌زا را در نوار غزه ابداع کردند و پیش از آن نیز موشک‌های نقطه زن و پهپاد ساختند و تل آویو را موشک‌باران کردند و نگذاشتند تانک‌های اسرائیلی حتی یک متر در سرزمین به محاصره در آمده نوار غزه پیشروی کنند همان‌ها نیز هم اکنون اشغالگران را در الخلیل و جنین و نابلس و همه شهر‌ها و روستا‌های کرانه باختری به چالش کشیده‌اند و بعید نیست اتفاقات غافلگیرکننده‌ای رخ بدهد که اسرائیلی‌ها را نه تنها از بابت الحاق شهرک‌ها و دره اردن به اسرائیل بلکه از الحاق قدس اشغالی و بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی و ادامه حضور به عنوان اشغالگر پشیمان کند.

جوانان فلسطینی از سرزمین و کرامتشان در رویایی با یک دشمن قلدر و زورگو دفاع می‌کنند همان دشمنی که به امضایش احترام نمی‌گذارد و بدترین اقدامات نژادپرستانه را مرتکب می‌شود و به بازگرداندن میراث کشور تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی به فلسطین اشغالی افتخار می‌کند. کرانه باختری با سرعت در حال بازگشت به مسیر اولش یعنی انتفاضه‌های اول و دوم و همگرایی با سرزمین دیگر مقاومت یعنی نوار غزه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
امریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمیتونن بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با دلارهای ایران
آخرین اخبار