وزیر خارجه آمریکا گفت رژیم صهیونیستی خودش درباره الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی تصمیم می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در گفتگو با رادیو «خان بت» رژیم صهیونیستی درباره موضوعات مختلف از جمله تنش با ایران و همچنین طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی صحبت کرد.

پمپئو در خصوص کرانه باختری گفت «اسرائیل تصمیم خواهد گرفت که این کار دقیقا در چه زمان و چگونه انجام پذیرد. امیدوارم فلسطینی‌ها درک کنند این صلح برای آن‌ها خوب است.»

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و همکاری‌های واشنگتن و تل‌آویو گفت «زمان سختی برای همه جهان است، اما در زمان‌های مهم روابط مهم هستند.» او در ادامه به موضوع ایران پرداخت و گفت «با نتانیاهو (نخست وزیر) و (بنی) گانتز درباره موضوعات گسترده و زیادی صحبت کردم، از جمله برخورد با ایران و تمدید تحریم‌های تسلیحاتی آن.»

در سفری یک روزه، پمپئو روز گذشته وارد فلسطین اشغالی شد و با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، و بنی گانتز، رئیس حزب ائتلاف آبی و سفید و شریک نتانیاهو در کابینه ائتلافی دیدار کرد. وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این سفر گفته بود در نشست‌هایش در سرزمین‌های اشغالی به موضوعاتی با محور شیوع جهانی کرونا، طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی و تنش‌های مرتبط با ایران در مناطق اشغال شده به دست رژیم صهیونیستی خواهد پرداخت.

پمپئو قرار است امروز در مراسم تحلیف کابینه ائتلافی رژیم صهیونستی حضور داشته باشد. طبق برنامه پیشین، مراسم تحلیف کابینه جدید رژیم باید روز چهارشنبه برگزار می‌شد، اما سفر مایک پمپئو به سرزمین‌های اشغالی در همان روز سبب موکول شدن این مراسم به روز پنجشنبه شد تا او هم در این مراسم حضور داشته باشد.

قرار است الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی از تاریخ اول ژوئیه تحت حمایت دولت ترامپ آغاز شود. علی‌رغم ذوق‌زدگی صهیونیست‌ها و دولت ترامپ بابت این تصمیم، کشور‌های اسلامی و حتی کشور‌های اروپایی هم مخالف این اقدام هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردم فلسطین و مسلمانان در باره فلسطین باید تصمصم بگیرند نه اشغالگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
پمپئو ، چکاره است که در باره ملت فلسطین و سرزمین فلسطین حاتم بخشی می کند. این فرد یک تروریست با سابقه است که پس از پایان دوران چندماهه دولت جنایتکار امریکا به همراه رئیس جمهور و وزیر دفاع آمریکا باید تحویل محاکم قضائی برای انجام عملیات تروریستی در عراق گردد .
آخرین اخبار