رئیس اداره آموزش وپرورش باشت با اشاره به اینکه مدارس این شهرستان از بیست و هفتم اردیبهشت بازگشایی می شود گفت: برنامه ریزی لازم برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمود نظری رئیس اداره آموزش وپرورش باشت گفت: مدارس بیشتر برای رفع اشکال فعالیت خواهند کرد و دانش آموزان ملزم به حضور در مدرسه نیستند.

او افزود:اقلام بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و ژل در مدارس توزیع می شود تا دانش آموزان با رعایت پورتکل های بهداشتی وارد محیط آموزشی شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش باشت بیان کرد: دانش آموزان مدارس ابتدایی که دارای جمعیت بیشتری هستند به دو گروه تقسیم می شوند تا در روزهای زوج و فرد در آموزشگاه ها حضور یابند.

نظری گفت: طرح زوج و فرد که به صورت پایه های اول تا سوم و چهارم تا ششم انجام می شود فاصله گذاری اجتماعی در مدارس را آسان می کند.

او بیان کرد: کار شست و شو و گندزدایی مدارس باشت قبل از بازگشایی مدارس با مشارکت نیروهای خدماتی انجام می شود.

نظری گفت: گندزدایی مدارس این شهرستان هر هفته۲ مرتبه با مشارکت دستگاه ها به صورت مجازی بخش عمده ای از برنامه های درسی انجام شده است و دانش آموزان برای رفع اشکال در فرصت باقی مانده در مدارس حضور پیدا می کنند تا برای امتحان های پایان سال آمادگی کامل کسب کنند.

۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در مدارس شهری و یکهزار و ۵۰۰ نفر نیز در مدارس روستایی به علم آموزی مشغول است.

این تعداد دانش آموزان در ۲۵ باب مدرسه شهری و ۱۰۰ مدرسه روستایی در قالب ۳۰۰ کلاس درس به علم آموزی مشغول هستند.

رضا احمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت نیز در این نشست از انجام ۶۶۰ مورد نمونه گیری بیماری ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

رضا احمدی افزود: کمترین سن نمونه گیری انجام شده در باشت ۲ سال بوده است و بیشترین سن نمونه گیری انجام شده در این شهرستان۹۲ سالگی بوده است.

مسعود حسینی فرماندار باشت نیز در این نشست از دستگاه های اجرایی خواست برای ضدعفونی مدارس این شهرستان با آموزش و پرورش تعامل داشته باشند.

مسعود حسینی افزود: ضدعفونی مستمر مدارس برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در دستور کار دستگاه های اجرایی باشد.

او با اشاره به اینکه باشت جزو شهرستان های با وضعیت سفید است گفت: تلاش برای کنترل این بیماری تا ریشه کنی نیازمند مشارکت بیشتر مردم برای خودمراقبتی است.

فرماندار باشت گفت: مشارکت مردم و دستگاه های برای کنترل ویروس کرونا مطلوب است.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.