فرماندار ثلاث باباجانی گفت: ظرفیت صادرات از مرز شیخ‌صله در این روز‌ها ۲ برابر شده، یعنی از ۱۲۰ کامیون به ۲۶۶ تا ۲۷۰ کامیون رسیده است.

افزایش دو برابری صادرات از مرز شیخ صلهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرماندار ثلاث باباجانی گفت: ظرفیت صادرات از مرز شیخ‌صله در این روز‌ها ۲ برابر شده، یعنی از ۱۲۰ کامیون به ۲۶۶ تا ۲۷۰ کامیون رسیده است.

در حال حاضر از پنج مرز استان سه مرز کردی شوشمی (شهرستان پاوه)، شیخ‌صله (شهرستان ثلاث باباجانی) و پرویزخان (شهرستان قصرشیرین) فعال بوده و روزانه بیش از یک‌هزار کامیون کالا از این دروازه‌های صادراتی روانه بازار می‌شود.

 فرماندار ثلاث باباجانی گفت: ۵۰ درصد صادرات کالا‌های ایرانی از طریق مرز‌های عربی و ۵۰ درصد از طریق اقلیم کردستان انجام می‌شود.

یدالله شکری با اشاره به بسته شدن مرز‌های عربی (سومار، مهران، چزابه و شلمچه)، بیان کرد: بیشتر کالا‌های صادراتی به سمت مرز پرویزخان و شیخ‌صله روانه می‌شود به طوریکه روزانه خروج ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون را از این دو مرز داریم.

او در خصوص وضعیت ترافیک در مرز، گفت: ترافیک راه نداریم، صف‌های تحویل کامیون‌ها برای بارگیری و تخلیه کالای صادراتی است که پیگیر حل این مسئله هستیم تا هر چه سریع‌تر صادرات کالا‌ها بیشتر صورت گیرد و رانندگان هم آرامش و آسایش داشته باشند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.