خبرگزاری بلومبرگ در مطلبی به مناسبت سالگرد خروج آمریکا از برجام، نوشت واشنگتن با گذشت دو سال هنوز نتوانسته متحدانش را علیه تهران با خود همراه کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری بلومبرگ در تحلیلی با عنوان «پز‌های توخالی نمی‌تواند حمایت متحدان آمریکا علیه ایران را جلب کند» نوشت با گذشت دو سال از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، موسوم به برجام، این کشور هنوز نتوانسته دنیا را با خود علیه تهران متحد کند.

بلومبرگ در ادامه تحلیل خود به ادعای مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا می‌پردازد، مبنی بر اینکه واشنگتن در حال رهبری دنیا علیه تهدید‌های ایران است. بلومبرگ ادعای پمپئو را مورد انتقاد قرار می‌دهد و می‌نویسد بیانیه‌ای که در سالگرد خروج آمریکا از برجام صادر شد، هزینه‌های تحمیل شده به روابط آمریکا با متحدانش را نادیده گرفته است.

این رسانه آمریکایی در ادامه ادعا‌های اخیر وزیر خارجه آمریکا را در خصوص خروج از برجام زیر سوال برد. پمپئو اخیرا مدعی شد خاورمیانه پس از خروج آمریکا از برجام امن‌تر شده است. بلومبرگ، اما این ادعای پمپئو را نادرست دانسته و آن را رد می‌کند. در ادامه این تحلیل آمده است زمانیکه دیگر کشور‌ها تمایلی به همراهی واشنگتن در کمپین فشار حداکثری علیه تهران ندارند، پمپئو نمی‌تواند مدعی رهبری جهانی علیه ایران باشد. در اینجاست که آمریکا خود را در مقابله با ایران تنها و منزوی می‌بیند.

بلومبرگ می‌نویسد این را باید به عنوان یکی از بزرگترین ناکامی‌های دولت ترامپ و وزیر خارجه آن در مقابل ایران ثبت کرد.

بلومبرگ در پایان تحلیل خود می‌نویسد مسئله بدتر این است که وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران در ماه اکتبر، نمی‌تواند روی متحدان واشنگتن حساب کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار