کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: سالمندانی که روزه می‌گیرند باید بیش از پیش نکات تغذیه‌ای را در روز‌های کرونایی رعایت کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیده معصومه تقی‌زاده کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان خوزستان با بیان اینکه قدرت سیستم ایمنی و مقاومت در برابر بیماری‌ها با افزایش سن و سالمندی کاهش می‌یابد، گفت: سالمندان اگر روزه می‌گیرند باید بیش از پیش مراقب سلامت خود باشند و برای عمل به این فریضه الهی باید با پزشک مشورت کنند تا در ویروس کرونا هم مبتلا نشوند.

او کم‌آبی و کاهش قند خون را یکی از عوامل بروز سرگیجه و  از حال رفتن بخصوص در سالمندان عنوان کرد و بیان داشت: علاوه بر آن نیز کم‌آبی بدن و خشکی دهان و گلو زمینه را برای ابتلا به بیماری کرونا ویروس فراهم می‌کند، بنابراین باید به توصیه‌های مربوط به پیشگیری از افت قند خون و کاهش مایعات بدن بیشتر توجه شود.

تقی‌زاده اظهار کرد: سالمندان عموما از مشکلات دهان و دندان رنج می‌برند، لذا مصرف میوه رنده شده، لبنیات خصوصا شیر کم‌چرب، استفاده از انواع سوپ‌ها و آش‌ها در افطار و سحر و نوشیدن آب و چای کمرنگ در فاصله افطار تا سحر برای آن‌ها مفید و مورد تاکید است و می‌تواند تعادل آب و مواد معدنی را نیز برقرار کند.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: سالمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند؛ فشارخون بالا، بیماری قلبی – عروقی، سرطان‌ها و دیابت بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری کووید – ۱۹ هستند بنابراین توصیه می‌شود حتما به پزشک مراجعه کرده و به توصیه‌های پزشک عمل کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.