مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی از ارزیابی غذایی مراجعه کنندگان به مراکز جامع سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، زهرا عبدالهی،  مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ،درمان ، آموزش پزشکی گفت: بازدید های از یک مرکز جامع سلامت در حاشیه شهر دزفول صورت گرفته  که طبق بررسی به عمل آمده اقدامات انجام شده از سوی کارشناسان تغذیه در این مرکز مثبت ارزیابی شد .

وی با اشاره به رایگان بودن خدمات تغذییه ای این مرکز افزود: در این مرکز به افراد چاق ،دیابتی ،افراد با فشار خون و چربی خون بالا مشاوره تغذیه ارائه شد که به بهبود نسبی مراجعه کنندگان منجر شده است البته باید پوشش جمعیت بیشتر شود و افراد با مراجعه بیشتر به این مراکز از خدمات تغذیه ای رایگان استفاده کنند.

عبدالهی بیان داشت: اجرای طرح مکمل یاری ویتامین D در کشور به صورت پایلوت چند استان کشور انتخاب شده اند تا غنی سازی آرد با ویتامین D در آن ها انجام شود و کل جامعه زیر پوشش ویتامین D قرار گیرند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ،درمان ، آموزش پزشکی اضافه کرد: بعد از اجرای طرح تحول سلامت،در سطح کشور حدود یک هزار و 200 کارشناس تغذیه در مراکز جامع سلامت سراسر کشور جذب شدند این درحالی است که پیش از اجرای این طرح به صورت تخصصی خدمات تغذیه ای به مردم ارائه نمی شد ولی اکنون مردم به صورت رایگان از خدمات کارشناسان تغذیه بهره مند می شوند که این طرح در مناطق حاشیه شهرها از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی در پایان گفت: در مراکز جامع سلامت الگوی غذایی مراجعه کنندگان ارزیابی شده و در صورتی که فرد مراجعه کننده الگوی غذایی ناسالمی داشته و دچار چاقی ، اضافه وزن و یا سوء تغذیه باشد با ارائه آموزش چهره به چهره بهورز و کارشناسان تغذیه الگوی غذایی آن ها اصلاح می شود .

انتهای پیام/م

آموزش الگو های مناسب غذایی به مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.