مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: ۳ میلیون و ۹۸۴ هزار نفر در خراسان رضوی صاحب سهام عدالت هستند که این رقم معادل ۶۲ درصد جمعیت استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر حسین امیررحیمی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در نشست خبری پیرامون آخرین اخبار و اطلاعات سهام عدالت و وضعیت بورس برگزار شد، گفت: صندوق واسطه‌گری مالی یکم، این صندوق به عنوان اولین سبد از سهام قابل ارائه دولت در سال ۹۹ مصوب و تشکیل شده که شامل سهام سه بانک و دو بیمه  است که هر کدام ۱۷ درصد از سهام این‌ها را دولت واگذار کرده است.

او افزود: علاوه بر نهاد‌های مالی که در سهام عدالت سهیم هستند، یک صندوق دیگری را دولت برنامه‌ریزی خواهد کرد که شامل چند پالایشگاه و صندوق صنایع فلزی خودرویی است. باقی مانده سهام دولت در این شرکت‌های بورسی به صفر خواهد رسید.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: امروز ۲۴ اردیبهشت متوسط قیمت سهام بیش از ۴۰ درصد تخفیف دارد، پس این نشان می‌دهد حداقل ارزش ۲ میلیون تومان سهامی که در اختیار مردم قرار دارد ۴۰۰ هزارتومان و به لحظه است.

امیررحیمی  بیان کرد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مشهد سهام عدالت دارند که پوشش ۴۸ درصدی جمعیت کل شهر است، این کلانشهر در این زمینه برخوردارتر از کل استان است.

او تصریح کرد: ۳ میلیون و ۹۸۴ هزار نفر در خراسان رضوی صاحب سهام عدالت هستند که این رقم معادل ۶۲ درصد جمعیت استان است.

اقتصاد دولت، مردمی می‌شود

 
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با تاکید به اینکه اقتصاد دولت، مردمی می‌شود، تاکید کرد: شرکت‌های دولتی بدون هیچ محدودیتی در اختیار مردم قرار می‌گیرند. میزان سهام واگذار شده به افراد این سهم «دارا یکم» پیش بینی شده در کل کشور ۸ میلیون نفر شرکت کنند و پیش‌بینی می‌شود در استان ۴۰۰ هزار نفر برای این سهام ثبت نام کنند.

او افزود: با توجه به استقبال مردم از روند کد سهامگیری مشارکت در خراسان‌رضوی شاید بیش از ۴۰۰ هزارنفر شود.

انتهای پیام// ز.م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.