مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی پیامی صادر کرد.

پیام به این شرح زیر است:

«حکیم ابوالقاسم منصور بن حسن فردوسی توسی، بزرگ‌ترین حماسه سرای ایران و یکی از برجسته‌ترین حماسه سرایان جهان است و بی تردید از باب چنین شکوه و عظمتی است که رهبر فرزانه مان، فردوسی را خدای سخن و بر فراز قله ادبیات پارسی توصیف می‌کنند.

بی تردید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فردوسی، زبانِ گیرا، دلنشین، حماسی، غرور آفرین و نغز و ذهنِ خلاق و خیال پرداز اوست.
زبانِ همه فهم این شاعر نامدار ایرانی، شاهنامه را از آغاز تا امروز و حتی فردا‌های دور به سمبل تاریخ و فرهنگ ما ایرانیان بدل کرده است.

شاهنامه، گنجینه فناناپذیر و دریای بی پایانی است که در آن به همه زوایای حیات فردوسی و اجتماعی انسان توجه شده است و خداشناسی نه تنها در مطلع شاهنامه بلکه در تمام شاهنامه به هر مناسبتی که پیش آمده درباره توحید و خداشناسی و دینداری سخن به بیان آمده است.

همانا که چه پر اندیشه و چه نیکو، ۲۵ اردیبهشت ماه، روز بزرگداشت فردوسی، روز گرامیداشت نگاهبان و پدر زبان فارسی در تقویم ملی روز پاسداشت زبان فارسی نیز نامگذاری شده است.

اینجانب این روز را به همه هموطنان و دوستداران فرهنگ و زبان و ادب پارسی تبریک و شادباش می‌گویم.»

براساس گفته‌های تاریخی، ۲۵ اردیبهشت روزی است که فردوسی سرودن شاهنامه را بعد از ۳۰ سال به پایان رساند و به همین علت این روز، روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی نام گرفته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار