در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان مرکزی ارتباط موثرتر بین دانشگاه وصنعت بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان مرکزی با حضور مدیران مراکز آموزشی و پزوهشی در استانداری تشکیل شد و در این جلسه در خصوص راهکار‌های ارتباط موثرتر بین صنعت و دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

رقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در حاشیه این جلسه  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: قرار است کارگرو‌های تخصصی زیرمجموعه این کارگروه در حوزه‌های دانشگاه، پژوهش، فناوری و آموزش مهارتی تشکیل شود تا اهداف آموزش عالی و طرح‌های پژوهشی در استان مسیر صحیح خود را طی کند

یادگاری افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند با انجام توافق نامه با شرکت‌ها و مراکز تجاری ۴۰ درصد پروژ‌های های پژوهشی را تقبل کنند و انجام دهند.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره به اینکه استان مرکزی از ظرفیت‌های مطلوب علمی و دانشگاهی برخوردار است گفت: باید از این ظرفیت بالقوه در مسیر برقراری ارتباط بیشتر و موثرتر صنعت و دانشگاه بهره برد تا در نهایت شاهد ارتقا شاخص‌های بهره وری در بخش‌های تولیدی بود.

او اضافه کرد: پارک علم و فناوری استان مرکزی از پتانسیل‌های خوبی برخوردار است و انتظار می‌رود این بخش بتواند خدمات بیشتری را به اقتصاد و تولید استان ارایه دهد که در این مسیر باید همه موانع برطرف شود.

استانداری مرکزی تاکید کرد: پژوهش‌هایی که در استان صورت می‌گیرد باید کاربردی و متناسب با نیاز استان باشد تا بتوان به خوبی آن‌ها را به مرحله اجرا رساند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.