مهم‌ترین حوادث امروز ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری قاتل ۴۷ ساله، ۲ ساعت پس از وقوع قتل در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری قاتل ۴۷ ساله، ۲ ساعت پس از وقوع قتل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ افشین حیدری فرمانده انتظامی جهرم اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل در دوراهی سیمکان این شهرستان، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که ۲ نفر به علت اختلاف با یکدیگر درگیر شده‌اند و یک نفر از آنان مضروب و به بیمارستان منتقل شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مقتول ۴۵ ساله پس از انتقال به بیمارستان به علت ضربات شدید مشت و لگد به نواحی مختلف بدن فوت می‌کند، گفت: قاتل ۴۷ ساله پس از ارتکاب جرم سریعا از محل متواری شده است.

سرهنگ حیدری اضافه کرد: موضوع شناسایی و دستگیری قاتل سریعا در دستور کار قرار گرفت و ماموران با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند کمتر از ۲ ساعت متهم که با یک سواری ۴۰۵ در محور‌های مواصلاتی در حال فرار بود را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه علت و انگیزه درگیری را اختلاف با یکدیگر عنوان کرد، گفت: پلیس این شهرستان با کسانی که بخواهند باعث اخلال در نظم و امنیت عمومی شوند برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

برخورد ۲ خودروی پراید در کازرون حادثه آفرید

بر اثر تصادف ۲ دستگاه خودروی پراید در محور کازرون-قائمیه ۳ نفر مصدوم شدند.

حامد پشنگیان سرپرست سازمان آتش نشانی، خدمات ایمنی و شهرداری کازرون گفت: ظهر امروز با اعلام گزارش حادثه رانندگی از طریق سامانه ۱۲۵ و اعزام تیم امداد و نجات به محل، مشخص شد ۲ خودرو پراید در حوالی پادگان امام رضا (ع) از روبرو با هم برخورد کرده‌اند و سرنشینان هر دو خودرو مصدوم شده‌اند.

او با اشاره به شدید بودن تصادف، افزود: یک نفر از حادثه‌دیدگان در خودرو گیر کرده بود که آتش‌نشانان همزمان با ایمن‌سازی محل، عملیات رهاسازی مصدوم را نیز آغاز کردند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون ادامه داد: ۳ مصدوم حادثه برای اقدامات درمانی و انتقال به بیمارستان به پرسنل اورژانس تحویل داده شدند.

پشنگیان تصریح کرد: علت حادثه به وسیله کارشناسان در دست بررسی است.

آتش به جان ۷۶ هکتار از اراضی طبیعی افتاد

فرمانده انتظامی کازرون از آتش سوزی ۷۶ هکتار از مراتع و جنگل‌های واقع در اطراف روستای محمد آباد آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی‌ن‍ژاد فرمانده انتظامی کازرون گفت: مأموران انتظامی بخش جره و بالاده شهرستان کازرون از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع طبیعی اطراف روستای "محمد آباد" مطلع شدند.

او ادامه داد: بلافاصله ماموران در محل حاضر و مشاهده کردند این مراتع بنا به عللی نامعلوم طعمه حریق شده و در حال سوختن است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: با تلاش عوامل انتظامی، اداره منابع طبیعی، آتش نشانی، بسیج و اهالی محل پس از ساعت‌ها تلاش حریق مهار شد.

سرهنگ عبادی‌نژاد تصریح کرد: براساس اعلام کارشناسان مربوطه در این آتش سوزی، ۷۶ هکتار از منابع و مراتع طبیعی از بین رفته و سوخته است.

کشف ۵۰ دستگاه PS۴ میلیاردی قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ علی بابایی فرمانده انتظامی کوار گفت: به منظور مبارزه با قاچاق و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در میدان فرمانداری، به یک سواری ۴۰۵ حامل بار مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۵۰ دستگاه PS۴ و ۹۰ دستگاه موس مربوطه که خارجی و بدون مجوز گمرکی بود را کشف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش کالای قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط ماموران یگان امداد خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: به منظور اجرای طرح برقراری امنیت اجتماعی، برخورد با موتورسواران متخلف به صورت ویژه در دستور کار گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس شهرستان قرار گرفت.

او بیان کرد: ماموران یگان امداد این شهرستان هنگام گشت زنی در سطح شهر، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق را شناسایی و با اقدامات خاص پلیسی آن را توقیف و راکب را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: طرح برخورد با دارندگان موتورسیکلت‌های قاچاق به صورت جدی در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

دپو لوازم یدکی قاچاق در شیراز لو رفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس از کشف ۳۷۵ عدد انواع لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از دپو مقدار زیادی لوازم یدکی قاچاق در ۲ انبار در بلوار امیر کبیر شیراز مطلع شدند.

او با بیان اینکه پس از هماهنگی با مقام قضائی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن ۲ انبار موفق شدند ۳۷۵ عدد انواع لوازم یدکی خارجی قاچاق کشف کنند، افزود: در این خصوص ۲ نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری متهمان در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

دستگیری سارق با ۱۲ فقره سرقت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری یک سارق و کشف ۱۲ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی در فیروزآباد، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات نامحسوس و بدست آوردن سرنخ، یک نفر متهم را در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آن را دستگیر کردند.

سرهنگ جوکار بیان کرد: متهم در بررسی‌های فنی به ۱۲ فقره سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی اعتراف کرد و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با ۱۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی هدفمند و نامحسوس، سارق اماکن خصوصی را حین سرقت شناسایی و در یک عملیات موفق آن را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیس به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف ۲۰۰ وسیله نقلیه متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از توقیف ۲۰۰ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی گفت: اجرای طرح‌های مختلف ارتقا امنیت اجتماعی با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان از ابتدای امسال با جدیت توسط فرماندهی انتظامی ممسنی در حال اجرا است.

او با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که همواره شهروندان از آن گلایه دارند، وسایل نقلیه متخلف است که به اشکال مختلف باعث ایجاد بی نظمی و سلب آسایش مردم می‌شوند، افزود: در همین رابطه طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی با هدف برخورد و توقیف وسایل نقلیه متخلف در دستور کار جدی پلیس قرار گرفت.

سرهنگ قسام ادامه داد: در این طرح‌ها از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۷۰ دستگاه موتورسیکلت و ۱۳۰ دستگاه خودرو متخلف توقیف و ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل شدند.

رئیس پلیس شهرستان ممسنی تصریح کرد: اجرای اینگونه طرح ها، رضایت مندی شهروندان و مسئولان شهرستان ممسنی را در پی داشته و امیدواریم همچون گذشته بتوانیم در بهبود امنیت اجتماعی به نحو مطلوب بدرخشیم.

کشف تریاک زیر کاپوت پژو

فرمانده انتظامی خنج از دستگیری راننده پژو و کشف ۱۰ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی فرمانده انتظامی خنج اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری ۴۰۵ مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در زیر کاپوت جاسازی شده بود کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، گفت: مبارزه با قاچاقچیان از اولویت این فرماندهی در امسال است.

کشف کالای قاچاق ۵ میلیاردی در شیراز

جانشین فرمانده انتظامی فارس از توقیف یک کامیون و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک‌‍زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی پاسگاه «پل فسا» شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک دستگاه کامیون در حال بارگیری کالای قاچاق در یکی از محله‌های شیراز می‌باشد که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند، ادامه داد: در بازرسی از آن کامیون، ۷۵ دستگاه یخچال، ماشین لباسشویی، آبمیوه‌گیری و چای ساز برقی، ۸۴۰ عدد ادکلن، ۸۸ کارتن قاشق و چنگال و یک دستگاه موتورسیکلت پاکشتی خارجی قاچاق و بدون مجوز قانونی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار