مهم‌ترین حوادث امروز ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

اسب، جان راکب موتورسیکلت را گرفت

فرمانده انتظامی استهبان گفت: در برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با یک راس اسب، راکب مجروح و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در فلکه معلم این شهرستان، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل خادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که یک دستگاه موتورسیکلت با یک راس اسب برخورد و منجر به مجروحیت راکب شده است.
سرهنگ اکبرپور با بیان اینکه راکب پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است، اضافه کرد: کارشناسان پلیس راهور در صحنه حاضر و علت را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کردند.

کشف ۵۴ تن گندم قاچاق در شیراز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس گفت: با تلاش مأموران این پلیس، ۲ کامیون توقیف و ۵۴ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم گندم قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ ابراهیم یگانه رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند ۲ دستگاه کامیون در یکی از محلات شیراز قصد صادر کردن بار گندم قاچاق به صورت خارج از شبکه دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران سریعا به محل مورد نظر اعزام و ضمن متوقف کردن هر ۲ دستگاه خودرو، در بازرسی از آن‌ها میزان ۵۴ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم گندم قاچاق که بدون مدارک قانونی بود کشف کردند.

سرهنگ یگانه با بیان اینکه ارزش گندم‌های قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

۱۰ هکتار از اراضی طبیعی فراشبند در آتش سوخت

فرمانده انتظامی فراشبند از آتش سوزی ۱۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های واقع در اطراف روستای باچون آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت‌الله برومندی فرمانده انتظامی فراشبند گفت: مأموران انتظامی این شهرستان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع ملی و طبیعی اطراف روستای «باچون» مطلع شدند.

او ادامه داد: بلافاصله ماموران در محل حاضر و مشاهده کردند این مراتع ملی و طبیعی بنا به عللی نامعلوم طعمه حریق شده است.

فرمانده انتظامی فراشبند اظهار کرد: با تلاش عوامل انتظامی، اداره منابع طبیعی، آتش نشانی، بسیج و اهالی محل پس از ساعت‌ها تلاش حریق مهار شد.

سرهنگ برومندی تصریح کرد: براساس اعلام کارشناسان مربوطه در این آتش سوزی، ۱۰ هکتار از منابع و مراتع طبیعی از بین رفته و سوخته است.

کشف ۲ راس بزغاله وحشی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری شکارچی غیر مجاز و کشف ۲ راس بزغاله وحشی در شهر خور خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی ۲ راس بزغاله وحشی را در منزلش در شهر خور مخفی کرده است که موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مذکور اعزام شدند و در بازرسی از آن منزل موفق به کشف ۲ راس بزغاله وحشی شدند.

سرهنگ امجدی تصریح کرد: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی لارستان گفت: نیروی انتظامی برای پیشگیری از انقراض وحوش و حفظ منابع طبیعی با تمام توان و اقتدار با شکارچیان غیرمجاز در طبیعت به شدت مقابله خواهد کرد و اجازه جولان و سرکشی به آن‌ها نخواهد داد.

دستگیری ۳۳۳ متهم در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۳۳۳ نفر سارق، دارای سابقه جلب و خرده فروش مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد فرمانده انتظامی کازرون گفت: برخورد قاطع و جدی با سارقان و هنجارشکنان یکی از اولویت‌های اصلی فرماندهی انتظامی کازرون است که با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

او افزود: در همین راستا ماموران از ابتدای سال جاری تا کنون پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و ترفند‌های خاص پلیسی، موفق شدند ۳۳۳ نفر سارق، دارای سابقه جلب و خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کنند.

رئیس پلیس شهرستان کازرون تصریح کرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی فرماندهی انتظامی کازرون در امسال است و پلیس در این رابطه به صورت شبانه‌روزی برای برخورد با مجرمان و فراهم کردن امنیت و آرامش شهروندان تلاش می‌کند.

او با بیان اینکه تولید و ارتقا امنیت اجتماعی با مشارکت عموم مردم امکان پذیر است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

توقیف ۴۴۵ وسیله نقلیه متخلف در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از توقیف ۴۴۵ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: اجرای طرح‌های مختلف ارتقا امنیت اجتماعی با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان از ابتدای سال جاری با جدیت توسط انتظامی مرودشت در حال اجرا است.

او با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که همواره شهروندان از آن گلایه دارند، وسایل نقلیه متخلف است که به اشکال مختلف باعث ایجاد بی نظمی و سلب آسایش مردم می‌شوند، افزود: در همین راستا طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی با هدف برخورد و توقیف وسایل نقلیه متخلف در دستور کار جدی پلیس قرار گرفت.

سرهنگ زراعتیان ادامه داد: در این طرح‌ها از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۵۰ دستگاه موتورسیکلت و ۲۹۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف و ضمن اعمال قانون به پارکینگ انتقال شدند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت تصریح کرد: اجرای اینگونه طرح ها، رضایت مندی شهروندان و مسئولان شهرستان مرودشت را درپی داشت به گونه‌ای که مردم با مراجعه به مراکز انتظامی مراتب تقدیر و تشکر خود را از تلاش‌های شبانه روزی ماموران اعلام کردند.

کشف ۱۱۹ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی فارس از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۱۱۹ کیلو تریاک در محور بندرعباس-داراب خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی قصد دارد با استفاده از یک سواری ۴۰۵ مقادیری مواد مخدر را به این شهرستان انتقال دهد.

او ادامه داد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس، خودرو مورد نظر را شناسایی و توقیف کردند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو میزان ۱۱۹ کیلو تریاک کشف و راننده نیز دستگیر شد، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

دستگیری سارقان و کشف ۱۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری سارقان چاه‌ها و باغات کشاورزی بخش سیمکان و کشف ۱۵ عدد باطری مسروقه خبر داد.

سرهنگ افشین حیدری فرمانده انتظامی شهرستان جهرم اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از چاه‌ها و باغات کشاورزی در بخش سیمکان این شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این زمینه ۶ نفر سارق که اعضای یک باند بودند را شناسایی و دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۱۵ عدد باطری مسروقه کشف شد.

سرهنگ حیدری با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۱۵ فقره سرقت از باغات و چاه‌های کشاورزی اقرار کردند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده و شناسایی افراد مشکوک سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۷۴ کیلو تریاک در فسا

فرمانده انتظامی فسا از توقیف یک پژو ۴۰۵ و کشف ۷۴ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۴ نفر متهم در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی فسا گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان حین کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را توقیف کردند.

او با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، مقدار ۷۴ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کنند، ادامه داد: با توجه به تاریکی هوا راننده با به جا گذاشتن خودرو متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه یک سواری ۴۰۵ که اسکورت محموله بود نیز توقیف شد، افزود: در این خصوص ۴ نفر سرنشین نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار