رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: براساس ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این دانشگاه در سال ۹۸ رتبه اول اهدای اعضای بدن به بیمارن نیازمند را در کشور کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اصغر خالقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان کرد: از سال ۹۲ با آغاز فعالیت واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در دانشگاه و با فداکاری خانواده بیماران مرگ مغزی، تاکنون ۵۲ مورد اهدای عضو بیماران در شهرستان فسا ثبت شده است که ۷۸ مورد کلیه، ۴۹ مورد کبد، ۱۰ مورد پانکراس، ۱مورد قلب و ۴ مورد روده اهدا شده است و با این اقدام خداپسندانه به ۱۴۲ بیمار نیازمند در انتظار پیوند، زندگی دوباره بخشیده شد.

او، بیان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، خانواده های ۱۰ بیمار مرگ مغزی با از خودگذشتگی و فداکاری، اعضای عزیزان خود را به بیماران نیازمند اهدا کرده اند.

خالقی تصریح کرد: کمترین سن اهدا مربوط به نوجوان ۱۲ ساله و بالاترین سن مربوط به بیمار ۶۸ ساله است که انتظار می رود با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مناسب مشکلات بیماران در انتظار پیوند عضو با فداکاری و اقدام خداپسندانه خانواده های بیماران مرگ مغزی برطرف شود.

شهرستان فسا از توابع فارس و مرکز آن در ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.