امام جمعه و رییس شورای زکات شهرستان هریس از جمع آوری ۱۴۵ میلیارد ریال زکات درسال ۹۸ در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت‌الاسلام احمدی امام جمعه و رییس شورای زکات شهرستان هریس در نشست شورای زکات هریس، از جمع آوری ۱۴۵ میلیارد ریال زکات درسال ۹۸ در این منطقه خبر داد.

حجت‌الاسلام  احمدی  افزود: ۳۸ درصد مبلغ فوق برای رفع مشکلات محرومین و ۶۲ درصد نیز در پروژه‌های عمرانی مناطق روستایی هزینه شده است.

او گفت: ۵ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال ازمبلغ جمع اوری شده در زمینه آزادی زندانیان، امورتحصیلی، درمان، مسکن و معیشتی و ۹ میلیارد ریال درامور عمرانی روستا‌ها هزینه شده است.

امام جمعه هریس گفت: اهمیت زکات در مباحث دینی بسیار مهم است و هر جایی که در قرآن به اهمیت نماز پرداخته است به زکات نیز اشاره شده است. چرا که اسلام زکات را برای اشتغال و کمک به افراد نیازمند ایجاد کرده است.

او افزود: افراد با زکات اموال خود را بیمه می‌کنند. اگر فرهنگ زکات در جامعه رواج پیدا کند تاثیر بسیار مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد ومردم زکات مال خود را پای خرمن پرداخت خواهند کرد.

رییس شورای زکات شهرستان گفت: پرداخت زکات به مانند جهاد در راه خدا است و کسانی که زکات مال و اموال خود را پرداخت می‌کنند، باعث رضایت خالق و خشنودی مخلوق می‌شوند و برای آن‌ها پاداشی بسیار بزرگ است و اگر در جامعه فرهنگ‌سازی صورت گیرد و پرداخت زکات در باور مردم نهادینه شود در حوزه رفع محرومیت بسیار تأثیرگذار می‌شود.

امام جمعه هریس گفت: اعتمادسازی را یکی از راهکار‌های افزایش پرداخت زکات دانست و گفت: اگر اعتماد لازم درباره نحوه هزینه‌کرد زکات در مردم ایجاد شود، ضمن ایجاد آرامش، پرداخت زکات افزایش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام احمدی پرداخت زکات و هزینه‌کرد درست آن را موجب تحقق عدالت اجتماعی دانست و گفت: با توجه به اینکه دین اسلام، دینی عدالت‌محور است، تاکید‌های فراوانی در قرآن کریم و روایات اسلامی درباره اهمیت پرداخت زکات شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.