معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی از رشد ۴۷ درصدی پرداخت زکات در استان در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، فاتح معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی از رشد ۴۷ درصدی پرداخت زکات در استان در سال ۹۸ خبر داد و به تشریح موارد مصرف آن پرداخت.

فاتح با اشاره به جمع آوری بیش از ۳۷ میلیارد تومان زکات در استان طی سال گذشته گفت: این میزان پرداخت فریضه زکات نسبت به سال ۹۷ رشد ۴۷ درصدی داشته است.

او افزود: ۶۱ درصد از زکات جمع آوری شده در سال ۹۸ برای امور محرومان هزینه شده و مابقی درآمد حاصل نیز در طرح‌های عمرانی و عام المنفعه صرف شده است.

او با بیان این‌که سال گذشته، ۳۸۱ مبلغ برای ترویج زکات به روستا‌ها اعزام شدند، گفت: سه هزار و ۲۷ عامل افتخاری زکات در شهر‌ها و روستا‌های استان در سال ۹۸ به ترویج این فریضه مشغول بودند.

فاتح با اشاره به نحوه هزینه و موارد مصرف زکات جمع آوری شده در آذربایجان شرقی، گفت: پرداخت ۱۷۰ مورد کمک هزینه جهیزیه و تامین لوازم خانگی، احداث یا تعمیر مسکن ۲۰۰ خانوار مددجو و نیازمند، تامین هزینه‌های درمانی و تحصیلی ۸۶۳ نیازمند، آزادی ۱۰ زندانی و پرداخت کمک معیشت به ۷۷ هزار و ۹۷۸ خانوار نیازمند از جمله موارد هزینه‌کرد زکات در سال گذشته بوده است.

او بر ضرورت پرداخت الکترونیکی کمک‌های مردمی به نیازمندان اشاره و گفت: مردم خیّر استان می‌توانند کمک‌های مالی خود به محرومان را از طریق تلفن همراه خود با شماره گیری کد #۰۴۱*۸۸۷۷* پرداخت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.