رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: تولید زباله به صورت غیر اصولی زنگ خطر برای محیط زیست محسوب می‌شود.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: زباله‌های شهرستان مهاباد که به صورت غیراصولی دفع می‌شود باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی از جمله آلودگی خاک و آب و هوای این منطقه شده و از طرفی دیگر ظرفیت سایت زباله سیدآباد نیز تکمیل و حتی به مرحله اشباع رسیده است و باید مکان دیگری برای این منظور تعیین شود.

سخنور با اشاره به ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، اظهار کرد: بر اساس این ماده‌ی قانونی مدیریت اجرایی پسماند به صورت تلفیقی انجام می‌شود، به طوری که در این قانون شهرداری موظف به مدیریت پسماند عادی شده و سایر پسماند‌ها نیز به نوع دیگری نیازمند مدیریت شدند.

او افزود: علاوه بر آلودگی هوا و خاک، شیرآبه این زباله‌ها نیز ممکن است باعث آلودگی منابع آبی در این منطقه شود؛ ضمن آنکه فعالیت افرادی که در این منطقه و در میان زباله‌ها به دنبال مواد بازیافتی هستند نیز احتمال سرایت بیماری از طریق آنان به دیگر افراد این روستا را به وجود آورده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد تصریح کرد: آموزش و تشویق خانواده‌ها برای جداسازی زباله‌ها در مبدا، جمع‌آوری اصولی زباله‌های بیمارستانی و مراکز بهداشتی، درمانی و ساماندهی سایت فعلی زباله تا زمان اختصاص مکان جدید می‌تواند از افزایش آلودگی زیست محیطی در این منطقه بکاهد.

او اضافه کرد: امیدواریم با انجام اقداماتی از این قبیل بتوان گام‌هایی مؤثر در حل معضلات زیست محیطی شهرستان به خصوص در حوزه پسماند برداشت.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.