کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان زنجان با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در سال آینده برگزارمی شود که آموزش و پرورش استان زنجان به عنوان کمیته دانش آموزی و فرهنگیان این کنگره فعالیت خواهد داشت.

کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان زنجان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان،  رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان در اولین جلسه کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان  با اشاره به اینکه مسئولیت این کمیته به اداره کل آموزش و پرورش استان واگذار شده است اظهار داشت: ما در مجموعه آموزش و پرورش استان به صورت خود جوش برای بزرگداشت شهدای دانش آموز و فرهنگی برنامه ریزی کرده بودیم تا در زمان مناسب این اقدام را عملیاتی نماییم و اکنون که این کار قرار است به صورت ملی برگزار شود.

رفیعی در ادامه افزود: محبت عظیمی که خانواده‌های معظم شهدا دارند به گونه‌ای است که دیدار با هر یک از خانواده‌های شهید فرهنگی یا دانش آموز، مکتب درسی برای ما از لحاظ مدیریتی و ارزشی است.

در ادامه جلسه سرهنگ موسوی معاون اجرای سپاه استان و مسئول برگزاری این کنگره با اشاره به اثرگذاری بسیار والای شهدای دانش اموز و فرهنگی در جامعه اظهار داشت: در این راستا ما وظیفه داریم با برگزاری یادواره ها، گردآوری اطلاعات از زندگینامه شهدا و خاطرات آن‌ها، نگارش کتاب و ساخت مستندات مختلف به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خصوصا تبیین نقش و جایگاه فرهنگیان و دانش آموزان در دفاع مقدس بپردازیم.

در ادامه این جلسه، هر یک اعضای این کمیته به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در برگزاری مطلوب این کنگره پرداختند و مقرر شد برنامه عملیاتی گام به گام برای این موضوع تدوین شود تا در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد.

شایان ذکر است کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان زنجان متشکل از اداره کل آموزش و پرورش استان، سپاه انصارالمهدی (عج) بنیاد شهید استان، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان بسیج فرهنگیان استان می‌باشد.
 
 
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.