مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمانشاه از انجام ۸۷۰ ماموریت اورژانس ویژه رسیدگی به بیماران کرونایی در سطح استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛اکبر آزادی مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمانشاه با اشاره به شیوع بیماری کرونا از اوایل اسفندماه سال گذشته، گفت : با توجه به انتقال سریع این بیماری، از همان ابتدا آمبولانس‌های ویژه برای انتقال بیماران مشکوک به کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شد.

او گفت : درحال حاضر در هر شهرستان یک دستگاه آمبولانس و در شهرستان کرمانشاه چهار دستگاه آمبولانس مسئول انتقال این بیماران احتمالی و مشکوک به مراکز درمانی هستند.

این مسئول از انجام بیش از ۸۷۰ ماموریت اورژانس استان در بحث انتقال بیماران احتمالی و مشکوک به کرونا خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۷۵ ماموریت مربوط به انتقال افراد مشکوک به کرونا از منزل یا مکان دیگر به مراکز درمانی بوده است.

او افزود: همچنین از این تعداد ۲۳۲ تماس مربوط به انتقال بین بیمارستانی این بیماران بوده، بطور مثال از بیمارستانی تماس گرفته و نیاز بوده بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان گلستان یا فارابی منتقل شود.

آزادی گفت: همچنین از مجموع تماس گرفته شده طی این مدت، ۲۶۳ تماس مربوط به افرادی بوده که با رضایت شخصی به مراکز درمانی منتقل نشده اند و نیرو‌های اورژانس در محل حاضر شده و با بررسی وضعیت بیمار، مشکل خاصی شناسایی نشده و تنها به ارائه مشاوره در محل بسنده شده است.

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمانشاه ادامه داد: تمام افرادی که علائم مشکوک به کرونا داشته و بدحال هستند و از طرفی دارای زمینه‌های احتمالی ابتلا به آن هستند (سابقه مسافرت به شهر‌های آلوده، داشتن مهمان از خارج از کشور و ...) می‌توانند با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

آزادی افزود: از مردم تقاضا داریم در بحث مشاوره کرونا به هیچ عنوان با اورژانس تماس نگرفته و شماره آن را اشغال نکنند، چرا که افراد دیگری که سلامت آن‌ها در خطر است ممکن است پشت خط بمانند و نتوانند به موقع تماس بگیرند.

این مسئول از مردم خواست جهت دریافت مشاوره در بحث کرونا با شماره‌هایی از قبیل ۴۰۳۰، ۲۵۲۵، ۱۴۸ و ... تماس بگیرند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.