استاندار کرمانشاه باتاکید براینکه آژیر خطر موج سوم اپیدمی کرونا در کرمانشاه به صدا در می‌آید، گفت: در سومین موج این اپیدمی شاهد افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان هستیم و دلیل این موضوع نیز به افزایش تست از بیماران سرپایی باز می‌گردد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه روز سه شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمانشاه گفت: از آغاز بحران کرونا تاکنون شاهد سه موج اپیدمی در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت در استان بوده‌ایم.

بازوند افزود: افزایش تعداد تست‌ها تا ۵۰۰ نفر در روز برای شناسایی بیماران پنهان، کار بسیار مناسبی است و به سلامت جامعه کمک می‌کند.

نماینده عالی دولت در کرمانشاه گفت: شرایط اپیدمی کرونا در استان بسیار نگران کننده است و در صورت رعایت نکردن جدی پروتکل‌های بهداشتی ممکن است در آینده نزدیک شاهد یک موج شدید ابتلا به کرونا باشیم.

او بیان کرد: در صورت افزایش تعداد مبتلایان، طرح فاصله گذاری اجتماعی و تعطیلی مغازه‌ها دوباره در کرمانشاه به اجرا گذاشته می‌شود به زودی و با همکاری شهرداری و هلال احمر آژیر خطر موج سوم کرونا در سطح محلات شهر کرمانشاه به صدا در می‌آید.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: متاسفانه اقلیتی از جامعه نسبت به مراعات پروتکل‌های بهداشتی بی‌اعتنا هستند و در واقع این کار نوعی ظلم آشکار در حق دیگر افراد جامعه است.

او در ادامه توجه ویژه به مناطق کم برخوردار را از اولویت‌های مدیریت ارشد استان برشمرد و گفت: افزایش توزیع ماسک با قیمت مناسب در محله‌های پرخطر در دستور کار قرار دارد و به زودی اجرایی می‌شود.

استاندار کرمانشاه از تهیه ۲ دستگاه تنفس مصنوعی جدید برای بیماران کرونایی خبر داد و گفت: خرید این دستگاه‌ها نیازمند ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار است که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن توسط استانداری کرمانشاه تامین می‌شود.

او گفت: رهبر معظم انقلاب در نشست ستاد ملی کرونا اعلام کردند؛ نظر کارشناسان و متخصصین در تدوین و انجام اقدامات، مقررات و پروتکل‌های بهداشتی مهم است و لازم است همه از منش والای ایشان الگو بگیریم.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.