سازش در ۹۰ درصد پرونده‎های تصادفات در فارس

رئیس کل دادگستری فارس از سازش به عنوان سرنوشت بیش از ۹۰ درصد پرونده‎های ارجاعی از دادگاه ویژه تصادفات به شورا‌های حل اختلاف یاد کرد و شناسایی و تشویق شعب برتر در امر صلح و سازش را مهم برشمرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در نشست شورای سیاست گذاری شورای حل اختلاف استان فارس با تاکید بر اینکه مهمترین وظایف این شورا، حل اختلاف گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است، گفت: با توجه به بخشنامه اخیر ریاست قوه قضائیه در خصوص ارجاع پرونده‌های دادگاه و دادسرا به شورا‌های حل اختلاف باید تلاش همه جانبه‌ای برای مصالحه پرونده‌های ارجاعی از طرف شورا‌های حل اختلاف انجام شود.

او، ثر صلح و سازش را بسیار سازنده و دارای دامنه وسیع با شعاع گسترده در سطح اجتماع دانست و در این نشست از هیئت بازرسی خواست در بازرسی‌های خود از مجتمع‌ها و حوزه‌های قضایی در فرم‌های مربوطه درصد ارجاع پرونده‌های دادگاه و دادسرا به شورا لحاظ شود.

رئیس کل دادگستری فارس در خصوص آموزش مجموعه شورا‌های حل اختلاف نیز گفت: آموزش اعضای شورای حل اختلاف بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است از ظرفیت قضات دادگستری بیش از بیش در این زمینه استفاده شود.

موسوی همچنین از معاونت منابع انسانی دادگستری فارس خواست تا دوره‌های ویژه مهارت گفتگو ویژه اعضای شورا‌های حل اختلاف و با بهره گیری از ظرفیت اساتید مجرب برگزار کند.

او با بیان اینکه حفاظت واطلاعات نیز یکی از ارکان مهم در شورای حل اختلاف است که با جدیت مورد توجه قرار داشته، تاکید کرد: لازم است حفاظت و اطلاعات شورا‌های حل اختلاف بر عملکرد قضات، اعضا و کارکنان دفتری شعب نظارت ویژه داشته باشد.

رئیس دادگستری فارس از معاون دادستان مرکز استان نیز خواست که در جلس‌های با حضور سرپرستان مجتمع‌ها و قضات در خصوص ساماندهی سیل پرونده‌های اجاره بها برگزار کنند و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه کنند.

موسوی با تاکید بر لزوم شناسایی ریش سفیدان و متنفذین محلی و ساماندهی آن‌ها تحت عنوان مصلحین قرآنی، گفت: مصلحین قرآنی کارشان سازش است و شامل نیرو‌های اداری بازنشسته و سایر متنفذین محلی می‌شود.

او با تاکید بر نقش شورا‌های حل اختلاف در کاهش پرونده‌های قضایی از روسای دادگستری شهرستان‌های استان خواست تا از ظرفیت شورا‌ها به طور شایسته استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار