معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: مسجد‌های منتخب این شهرستان فقط برای برگزاری آیین شب‌های قدر به مدت ۲ ساعت بازگشایی شده و دایمی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احسان بینش معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه بازگشایی مساجد در شب‌های قدر با رعایت قرارداد‌های بهداشتی و فاصله گذاری در مساجد منتخب امکان پذیر است، گفت: مساجد منتخب علاوه بر رعایت قرارداد‌های بهداشتی باید پذیرش افراد در قسمت سرپوشیده، حداکثر با ۲۵ درصد ظرفیت و به صورت صف نماز جماعت انجام شود.

اوحضور در فضای باز با فاصله یک متری افراد از یکدیگر را از دیگر شرایط برای بازد شدن مسجد‌ها برشمرد وافزود: سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح نیز باید توسط خود افراد آورده شود و بانوان هم باید همراه خود چادر شخصی داشته باشند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه استفاده از ماسک و دستکش برای شهروندان الزامی است، گفت: پذیرایی و پخش نذورات در شب‌های قدر ممنوع است.

بینش ادامه داد: بسیج مساجد و محله‌ها، هیات امنا و امام جماعت مساجد نیز با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه بر اجرای قرارداد‌ها نظارت خواهند داشت.

او ابراز داشت: دیگر شرایط باز شدن مسجد‌ها که در سامانه مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت وجود دارد، باید رعایت شود.

 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گندزدایی و ضدعفونی کردن مکان‌ها قبل و بعد از حضور شهروندان را ضروری خواند و توصیه کرد: افراد سالمند و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای و پرخطر هستند به مسجد نرفته و در منزل مراسم احیا را برگزار کنند.

بینش تصریح کرد: زمان بازگشایی دایمی مساجد از طرف ستاد مدیریت ملی کرونا بر اساس قرارداد‌های بهداشتی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار