رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: اینکه می‌گویند سکه نایاب شده صحت ندارد، اما ممکن است مقداری کاهش داشته باشد.

///ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بازار طلا و سکه، گفت: امروز مانند روز گذشته شاهد التهاب و نوسان  قیمت در بازار طلا بودیم به طوری که نرخ طلا سیر صعودی بیشتری به خود گرفت. قیمت  هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۶۸۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسید که هر لحظه ممکن است نرخ آن افزایش یابد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: امروز طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۹۸۹ هزار تومان معامله شد و سکه طرح جدید به ۷ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و نیم سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی به یک میلیون تومان رسید.


بیشتر بخوانید: کاهش ۵ هزار تومانی نرخ سکه امامی/ هر اونس طلای جهانی ۵۰ سنت افزایش قیمت داشته است 


این مقام مسئول با اشاره ماجرای نایاب شدن سکه در بازار، ادامه داد: اینکه می‌گویند سکه نایاب شده است صحت ندارد، اما ممکن است مقداری کاهش داشته باشد. عرضه و تقاضا یکسان نیست و به دلیل اینکه افراد به سمت سرمایه گذاری در بازار بورس روی آورده اند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه نوسان قیمتی موجب شده قدرت تصمیم گیری از فروشنده و خریدار گرفته شود ، گفت: این موضوع در بازار اثرگذار است، امیدواریم این التهابات از بین برود، دلیل دیگر کم شدن سکه، مربوط به بورس است که افراد سکه را از بازار خریداری و در بورس با قیمت بالاتری عرضه می‌کنند به همین دلیل عرضه در بازار کمتر است. به دلیل اینکه ضرب سکه در اختیار بانک مرکزی است درخواست داریم عرضه و تقاضا در این بازار را تنظیم کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
دستگاه قضا و مدیران کجا هستند ؟!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار