استاندار بوشهر گفت: دستگاه های اجرایی یک‌ماه پس از تصویب بودجه در کمیته های برنامه ریزی شهرستان فرصت مبادله موافقت نامه را دارند.

مبادله موافقت‌نامه بودجه به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر که با دستور کار بررسی توزیع اعتبارات سال ۹۹ دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای توزیع اعتبارات سال ۹۹ تعامل و هماهنگی لازم را با فرمانداران و کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان‌ها داشته باشند.

او عنوان کرد: پارسال با وجود محدودیت‌ها و مشکلات بودجه‌ای و تحریم، اما طرح‌های بسیار خوبی در استان به بهره برداری رسیده و اقدامات امیدوار کننده‌ای انجام شد.

استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش‌های پیمانکاران استان تاکید کرد: بنا داریم از امسال سال مالی دستگاه‌های اجرایی را به جای اسفندماه، پایان بهمن ماه تعیین کنیم تا فرصت کافی برای توزیع مطلوب اعتبارات وجود داشته باشد.

گراوند ادامه داد: در صورتی که کار توزیع اعتبارات و مبادله موافقت‌نامه‌ها به روز‌های پایانی سال موکول شود، دقت لازم در توزیع مطلوب اعتبار صورت نخواهد گرفت.

او گفت: دستگاه‌های اجرایی یک‌ماه پس از تصویب بودجه در کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان فرصت مبادله موافقت نامه را دارند اگر پس از این مدت موافقت نامه‌ای مبادله نشد، اداره کل اقتصاد و دارایی استان حق پرداخت اعتبار به دستگاه مربوطه را ندارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: فرمانداران هم مکلفند بعد از این مدت اعتبار مربوطه به جابجا کرده و به دستگاه یا پروژه دیگری اختصاص دهند.

گراوند بر ضرورت جذب اعتبارات ملی تاکید کرد و افزود: مدیران اجرایی استان نسبت به جذب اعتبارات از محل اعتبارات وزارتخانه خود با جدیت بیشتری عمل کنند.

او در مورد هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرایی گفت: با توجه به مشکلات بودجه‌ای، دستگاه‌های اجرایی، اعتبارات ابلاغی در مورد هزینه‌های جاری را فقط در هزینه‌های اجتناب ناپذیر هزینه کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.