مدیر اهداعضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران کرونایی مرگ مغزی شده، زیاد داشتیم که پس از تایید کرونا آنها، به هیچ وجه اهدا عضو انجام نشد.

دکتر ابراهیم خالقی مدیر مرکز فراهم آوری پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: پس از اسفند ۹۸ که بیماری کرونا وارد ایران شد تمامی افرادی که مرگ مغزی می‌شدند و خانواده هایشان رضایت به اهدای عضو می‌دادند پس از تایید و مثبت شدن تست کرونا، به هیچ وجه اهدا صورت نمی‌پذیرفت.

او افزود: اهدا عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ۸۰ شروع شد و تا سال ۹۷ به ۱۲۳ مورد مرگ مغزی رضایت به اهدا عضو، رسید.
مدیر مرکز فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در سال ۹۸ تعداد مرگ مغزی که رضایت پیوند داشتند به ۱۲۵ مورد رسید.

خالقی بیان کرد: با وجود اینکه در سال ۹۸ کرونا از اسفند ماه شروع شد عملکرد این حوزه ۱۱ ماهه بوده دیگر اقدامی برای اهدا عضو انجام ندادیم.

او تصریح کرد: در سال ۹۷ از تعداد ۱۲۳ مرگ مغزی به ۵۲۶ نفر اهدا عضو یا بافت اهدا کردیم.

مدیر فراهم آوری اهدا عضو تاکید کرد: در سال ۹۸ از تعداد ۱۲۵ مورد مرگ مغزی راضی به اهدا عضو تعداد ۶۸۵ نفر را در سینوس کبدی، نارسایی کلیه، پیوند قلب و پیوند پوست انجام دادیم.

خالقی اظهار کرد: به طور مجموع در این ۱۹ سال به ۹۸۳ نفر مرگ مغزی راضی به اهدا خون فرایند اهدا عضو را انجام دادیم که از این تعداد ۳۹۷۱ نفر را اهدا عضو و یا بافت صورت گرفت.
انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.