سخنگوی اتحادیه اروپا طی سخنانی نسبت به پیامدهای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پیتر استاتو، سخنگوی اتحادیه اروپا روز دوشنبه طی سخنانی مدعی شد که اگر رژیم صهیونیستی به الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی اصرار بورزد، آنگاه این اتحادیه اقداماتی را در دستور کار قرار خواهد داد.

استاتو که در کنفرانس خبری روزانه کمیسیون اروپا حاضر شده بود، در این‌باره افزود: «الحاق کرانه باختری با قوانین بین‌المللی مطابقت ندارد و اگر این طرح عملی شود، اتحادیه اروپا بر اساس آن اقدام خواهد کرد».

استاتو البته این را هم گفت که این موضوع قرار است در نشست روز جمعه کمیسیون اروپا به طور جدی بررسی شود و نتایج آن مورد توجه قرار بگیرد.

او صحبت از اینکه رویه اتحادیه اروپا در قبال رژیم صهیونیستی پس از الحاق کرانه باختری چه خواهد بود را زود دانست. گمانه‌زنی هایی در رابطه با اعمال تحریم یا تجدید نظر در همکاری‌های اروپا و رژیم صهیونیستی اخیرا مطرح شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی طرحی موسوم به معامله قرن الحاق بخش زیادی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را پیشنهاد داده است. در این طرح کاملا صهیونیستی همچنین قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود. این طرح با مخالفت صریح کشورهای اسلامی و سران فلسطینی همراه شد، تا جایی که واشنگتن طی تغییر موضعی آشکار صراحتا اعلام کرد که طرح معامله قرن در حد یک پیشنهاد است و اجرای آن بر عهده رژیم صهیونیستی است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار