سخنگوی وزارت خارجه ترکیه تصمیم یک‌جانبه رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را مغایر با قوانین بین‌المللی و وجدان انسانی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه، در پاسخ کتبی به سئوال مرتبط با اقدام یک‌جانبه رژیم صهیونیستی در مورد الحاق کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی را «تظاهر یک ذهنیت خطرناک مشتاق اشغال خاک فلسطین» دانست.

او تاکید کرد: جوامع بین‌المللی را به ایستادگی در مقابل اقدام یک‌جانبه و غیرقانونی اسرائیل و این کشور را به صیانت از مولفه‌های موجود و راهکار دو دولتی بر مبنای مرزبندی‌های ۱۹۶۷ فرا می‌خوانیم.

این سخنگو نوشت: معتقدیم، چنین گام مغایر با قوانین بین‌المللی و وجدان مشترک انسانیت از سوی هیچ یک از اعضای جامعه بین‌المللی که دارای نفس عدالت و احساس مسئولیت هستند، پذیرفته نخواهد شد.

آکسوی در پایان تصریح کرد: ترکیه همواره به همبستگی با مردم فلسطین و دفاع از رسالت محق آن‌ها ادامه خواهد داد. بدون پایان یافتن سیاست‌های معطوف به اشغال و الحاق برقراری صلح در خاورمیانه میسر نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
حق حاکمیت همه کشورها باید محفوظ باشد،و توسط رژیم صهیونیستی نباید نقض گردد.
آخرین اخبار