دستگاه‌ها برنامه‌های قابل ارزیابی خود را برای جهش تولید تعریف و سطح‌بندی کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید برنامه‌های قابل ارزیابی خود را در ارتباط با تحقق شعار جهش تولید هر چه سریع‌تر تعریف و سطح‌بندی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علی جهانگیری  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی   ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با موضوع جهش تولید اظهار کرد: ما از همه دستگاه‌ها برنامه می‌خواهیم و باید مطمئن شویم دستگاه‌ها به‌طور کامل و جز به جز به برنامه‌های ارائه شده عمل می‌کنند.

او افزود: لازم است پروژه‌ها و برنامه‌های تعریف شده دستگاه به دستگاه و بخش به بخش بررسی و ارزیابی و این اطمینان حاصل شود که چانه‌زنی‌های لازم با دستگاه‌ها انجام گرفته و چالش‌های پیش روی اجرای پروژه‌ها و عمل به برنامه‌های تعریف شده رفع شده است.

جهانگیری ابراز داشت: همچنین باید یک جدول کلان برای پروژه‌ها و طرح‌های جهش تولید تهیه و هدفگذاری‌های کلان استان برای پایان سال‌جاری با ذکر عناوین پروژه‌ها، برنامه‌ها و کمیت‌های مورد انتظار قید شود.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم در این جدول اقدامات موردنیاز به تفکیک پروژه مشخص شود.

شناسایی ۱۴ صنعت اولویت‌دار در آذربایجان‌شرقی

پرویز محمدزاده معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بر لزوم توجه به محور‌هایی مثل استفاده بهینه از منابع موجود، افزایش منابع استانی، بهبود فرآیند تولید و سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره تولید برای تحقق شعار جهش تولید تاکید کرد.

او با بیان اینکه ۱۴ صنعت اولویت‌دار در آذربایجان‌شرقی شناسایی شده است، ادامه داد: ما باید در استان استراتژی صنعت داشته باشیم و به موضوعاتی مثل ساخت داخل، بهبود فضای کسب و کار و تکمیل زنجیره تولید و فروش محصولات ورود دقیق‌تر و موثرتری داشته باشیم.

در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان به ارائه گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی و برنامه جهش تولید پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار