رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبریز گفت: بازارچه صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی و سنتی منطقه در جوار مرکز گردشگری بخش خسروشاه احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سیدرامین اسبقی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبریز افزود: در این راستا شهرداری خسروشاه در نظر دارد اراضی مجاور این مرکز گردشگری به مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع را به احداث این بازارچه اختصاص دهد و با همکاری این اداره کل اقدام به احداث مرکز عرضه و فروش محصولات به منظور ایجاد ارتباط مستقیم هنرمندان و تولیدکنندگان منطقه با گردشگران کند.

او اظهار داشت: مرکز گردشگری بخش خسروشاه واقع در محور تبریز- مراغه (جنوب استان) از جمله مناطق گردشگرپذیر بوده که در سال‌های اخیر با توجه به ظرفیت بالقوه خود پذیرای جمع زیادی از گردشگران مسیر جنوب استان شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبریز با بیان اینکه برپایی این مرکز در راستای تحقق شعار سال جهش تولید نقش موثری ایفا خواهد کرد، گفت: این مرکز فرصتی کارآمد برای بهره‌مندی از سایر ظرفیت‌های منطقه به واسطه جذب گردشگران فراهم می‌کند.

اسبقی، ادامه داد: با توجه به اینکه بخش خسروشاه از ظرفیت‌های مختلفی مانند صنایع‌دستی، محصولات کشاورزی و لبنی ارزشمندی برخوردار است با احداث این مرکز، شرایط لازم جهت عرضه مستقیم محصولات و همچنین رونق تولید فعالان حوزه صنایع‌دستی و کشاورزی منطقه فراهم می‌شود.

او یادآوری کرد: احداث بازارچه صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی در کنار مرکز گردشگری خسروشاه این امکان را به گردشگران مسیر جنوب استان می‌دهد تا در کنار آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری مرکز استان، با توانمندی‌های فعالان حوزه صنایع‌دستی شهرستان‌ها نیز آشنا و از آن‌ها بهره‌مند شوند.

خسروشاه با حدود ۲۲ هزار نفر جمعیت در بخش خسروشاه شهرستان تبریز واقع شده و مرکز این بخش است.
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.