با بسته خبر‌های انتظامی امروز ۲۲ اردیبهشت ۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان باشید.

از افزایش ساعت کار مراکز تعویض پلاک تا کمک همدلانه پلیس در طرح مواساتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته خبر‌های انتظامی امروز ۲۲ اردیبهشت ۹۹سایت باشگاه خبرنگاران جوان خبر‌هایی از جمله افزایش ساعت کار دفاتر خدماتی و مراکز تعویض پلاک، کمک همدلانه پلیس در طرح مواسات، کلاهبرداری ۲میلیاردی با اعطای وام کم بهره و. را بخوانید.

افزایش ساعت کار دفاتر خدماتی و مراکز تعویض پلاک استان کرمان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان از افزایش ساعت کار دفاتر خدماتی و مراکز تعویض پلاک استان خبر داد.

سرهنگ‌یوسف نجفی گفت: به منظور تسهیل و ارائه خدمات به هم استانی‌های عزیز و به دلیل تعطیلی مراکز تعویض پلاک استان به دلیل شیوع بیماری کرونا، ارائه تعویض پلاک خودرو‌ها تا ساعت ۱۷۰۰ هرروز انجام خواهد شد.

او افزود: به دلیل ازدحام جمعیت در ساعات ابتدایی صبح و به منظور رعایت پرتوکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مرکز تعویض پلاک و دفاتر خدمات خودرویی تا ساعت ۱۷۰۰ ارائه خدمات می‌کنند و به شهروندان توصیه می‌شود با مدیریت زمان حضور در مرکز تعویض پلاک در کمترین زمان ممکن خدمات مورد نظر را دریافت کنند.

ترخیص وسائط نقلیه در دفاتر پلیس +۱۰

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: در راستای تسهیل در فرآیند ترخیص وسایل نقلیه و تکریم ارباب رجوع شهروندان به منظور ترخیص وسایل توقیفی به هر علتی به نزدیکترین دفتر پلیس +۱۰ محل سکونت مراجعه کنند.

سرهنگ یوسف نجفی افزود: در راستای تسهیل درفرآیند ترخیص وسایل نقلیه توقیف شده و تحقق دولت الکترونیک شهروندان به پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

او افزود: در هنگام ترخیص وسایل نقلیه به همراه داشتن اصل قبض رسید پارکینگ ممهور به مهر یگان توقیف کننده و مامور، پرداخت خلافی وسیله نقلیه، مدارک احراز مالکیت خودرو، اصل کارت ملی یا گواهینامه، ارائه بیمه نامه معتبر شخص ثالث، هویت و رسید توقیف شده خودرو الزامی است و به نزدیک‌ترین مرکز پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

سرهنگ نجفی با بیان این مورد که در صورت فقدان گواهینامه ارائه اصل نامه معرفی به شورای حل اختلاف الزامی است تاکید کرد: درصورت توقیف وسیله نقلیه به علت ارتکاب دو تخلف حادثه ساز پس از گذشت ۷۲ ساعت از تاریخ توقیف جهت ترخیص مراجعه شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان بار دیگر از شهروندان خواست، توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و از تردد‌های غیر ضروری اکیدا خودداری کنند.

کلاهبرداری ۲ میلیاردی با اعطای وام کم بهره

رئیس پلیس فتا کرمان خبر از شناسایى و دستگیرى عاملان کلاهبردارى از شهروندان با ترفند درج آگهی جعلی با عنوان واگذاری وام کلان و کم بهره در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ امین یادگار نژاد گفت: چندین نفر از همشهریان با اخذ مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اعلام کردند که با آگهی اخذ وام کم بهره از طرف یک موسسه خیریه در یکی از سایت‌ها برخورد کرده که جهت دریافت می‌بایست مبالغی را تحت عنوان سرمایه گذاری در این موسسه به حساب آگهی دهنده واریز که کلاهبردار پس از اخذ این مبالغ، دیگر پاسخگوی تلفن‌های خود نیست.

او افزود: پس از اخذ اظهارات شاکیان و طی تحقیقات فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا طی یک عملیات غافلگیرانه ۲ متهم را در مخفیگاهشان دستگیر و در بازجویی‌های به عمل آمده مشخص شد که آن‌ها بالغ بر ۲ میلیارد ریال از مالباختگان کلاهبرداری کرده که در نهایت پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

او در ادامه با اشاره به ترفند این کلاهبرداران بیان داشت: متهمان با استفاده از سایت‌های استارت آپ که به صورت همه گیر فعالیت می‌کنند اقدام به فریب قربانیان کرده و با معرفی دفترخانه اسناد رسمی در یکی از شهرستان‌های استان سعی در قانونی جلوه دادن عمل خود داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تعدادی از هموطنانمان با وسوسه شدن واگذاری وام کم بهره در دام این کلاهبرداران قرار گرفتند، هشدار داد و گفت: برای دریافت وام حتما به بانک مراجعه کرده و به هیچ عنوان به این گونه تبلیغاتی که در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود، اعتماد نکنند، چرا که بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند و بدانند که این تبلغات از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود.

این مقام مسئول در خاتمه سخنانش بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند.

دستبند پلیس بر دستان سارق پمب‌های آب پارک‌های کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان از دستگیری یک سارق حرفه‌ای و کشف ۲۲ فقره سرقت در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت پمپهای آب در پارک‌های شهر کرمان، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس کرمان قرار گرفت.

او افزود: در همین راستا ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ شهر کرمان در حین گشت زنی‌های هدفمند به یک دستگاه موتورسیکلت که در حال تردد بود مشکوک و آن را توقیف کردند.

سرهنگ فداء بیان داشت: طی استعلام مشخصات موتورسیکلت مشخص شد که دارای سابقه سرقت است که بلافاصله ماموران انتظامی راکب را به همراه موتورسیکلت مسروقه جهت تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل کردند.

او افزود: متهم در بازجوئی‌های تخصصی ماموران به ۱۱ فقره سرقت پمپ‌های آب از پارک‌های سطح شهر کرمان، ۸ فقره سرقت اماکن خصوصی، ۲ فقره سرقت محتویات خودرو و یک فقره سرقت موتور سیکلت اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به معرفی سارق به مراجع قضایی از شهروندان خواست: جهت پیشگیری از وقوع سرق نهایت همدلی و همکاری را با خادمان خود داشته باشند، زیرا پیشگیری فرصت ارتکاب جرم را در جامعه از بین می‌برد.

غافلگیری حاملان ۳۰۴ کیلوگرم تریاک در عملیات تکاوران پلیس کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۳۰۴ کیلو و ۴۳۰ گرم تریاک و غافلگیری ۶ قاچاقچی حین استراحت در عملیات ماًموران یگان تکاوری ۱۱۶ شهرستان"کهنوج"خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۶ شهرستان"کهنوج" با انجام کار اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای حمل یک محموله سنگین موادمخدر با عبور از محور‌های مناطق جنوبی استان مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران با تکمیل اقدامات اطلاعاتی و با همکاری پلیس شهرستان"قلعه گنج" از حضور قاچاقچیان در یک منزل در یک نقطه روستائی محدوده این شهرستان مطلع شده و ضمن محاصره این مکان طی یک عملیات ضربتی ۶ قاچاقچی را حین استراحت غافلگیر کردند.

سردار ناظری با اشاره به دستگیری هر ۶ قاچاقچی تصریح کرد: ماموران در ادامه از یک دستگاه خودروی پراید و یک دستگاه وانت سایپا پارک شده در این منزل ۳۰۴ کیلو و ۴۳۰ گرم تریاک کشف و در ظل عنایات خاصه الهی در ایام پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان، یک بار دیگر خواب را در چشم سوداگران مرگ به تشویش و ناآرامی تبدیل کردند.

مشارکت کارکنان فرماندهی انتظامی استان کرمان در طرح همیاری مومنانه

همزمان با هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان و بمناسبت ایام ولادت امام حسن مجتبی علیه الاسلام، مرحله اول طرح کمک و همیاری مومنانه از سوی کارکنان فرماندهی انتظامی استان کرمان به مرحله اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای فراگیر طرح کمک مومنانه در ایام شیوع ویروس کرونا که جامعه را دچار شرایط خاصی کرد، کارکنان مجموعه انتظامی استان با محوریت سازمان عقیدتی و سیاسی این طرح ارزشمند را بمنظور یاری جوامع هدف از امروز آغاز کردند.

او افزود: در این رابطه اولین محموله کمک‌های داوطلبانه کارکنان انتظامی شامل ۳۰۰ بسته حاوی ۹ قلم از انواع اقلام خوراکی به همت کارکنان تهیه و بین افراد و خانواده‌های نیازمند و مستضعف در مناطق مختلف استان و بیشتر در مناطق جنوب و شرق توزیع خواهند شد.

سردار ناظری با اشاره به استمرار این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان و در دیگر ایام سال تصریح کرد: به سبب همدلی و وفاقی که بین کارکنان انتظامی و اقشار مختلف جامعه وجود دارد برخی از کارکنان نیز بخشی از حقوق و مزایای خدمتی خود را به صورت مادام العمر به افراد نیازمند اختصاص دادند که قطعا این عمل خیرخواهانه علاوه بر اجر معنوی به نوعی در پیشگیری از برخی جرائم و آسیب‌های اجتماعی نیز اثربخش خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به ادامه اقدامات اجتماعی و مردم محور مسئولان انتظامی برای شناسایی افراد نیازمند و اهداء کمک‌های داوطلبانه کارکنان به آنان گفت: ان شاء الله این عمل خیر مورد رضای حضرت، ولی عصر عجل الله و نائب بر حق ایشان حضرت امام خامنه‌ای عزیز قرار بگیرد و همواره بتوانیم در کنار انجام وظایف و ماموریت‌های برقراری نظم و امنیت در اینگونه نیکوکاری‌ها نیز شریک و سهیم باشیم.

کشف بیش از ۲۸۵ کیلو گرم تریاک در ایست بازرسی مرصاد

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۸۵ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک از یک دستگاه اتوبوس در ایست بازرسی "مرصاد" خبرداد.

سردار‌عبدالرضا ناظری گفت: در اجرای طرح‌های مستمر مبارزه با سوداگران مرگ، مأموران ایستگاه بازرسی"مرصاد" در سه راهی "راین" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه این اتوبوس از زاهدان راهی مرکز کشور بود، بیان داشت: در بازرسی از اتوبوس ۲۸۵ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای جاساز شده بود، کشف و ۲ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان در پایان با اشاره به تحویل متهمان و مواد مخدر کشف شده به مراجع قضائی افزود: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود که شهروندان نیز می‌توانند با انعکاس موارد مشکوک به پلیس یاریگر خادمان نظم و امنیت باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار