بخشدار کوهسرخ گفت: به دلیل گزارش موارد جدید ابتلا به کرونا، کوهسرخ در آستانه خروج از وضعیت سفید قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید کاریزنویی بخشدار کوهسرخ گفت:با توجه به اینکه پس از اعلام وضعیت سفید در کوهسرخ سه نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند، اگر یک نفر دیگر به بیماران بستری اضافه شود، کوهسرخ به وضعیت زرد وارد می‌شود.

او افزود: رعایت نکردن فاصله اجتماعی، کوهسرخ را از وضعیت خارج می‌کند؛ به طور قطع ادامه‌دار بودن وضعیت سفید در کوهسرخ به کاهش آمار فوت تعداد بیماران بستری کرونا بستگی دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: کوهسرخ، ۳۰هزار نفر جمعیت دارد در صورتی که در هر سه روز یک بیمار بستری کرونایی داشته باشد، در وضعیت سفید خواهد ماند در عین حال هر پنج روز شرایط کوهسرخ در مقابله با ویروس کرونا بررسی می‌شود.

کاریزنویی بیان کرد: با توجه به اینکه در شرایط فعلی پایداری دائمی نداریم به همین علت همچنان باید نسبت به فاصله اجتماعی و رعایت موارد بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا حساس باشیم.
 



او تصریح کرد: برخی شهروندان وضعیت سفید را به معنی پایان بیماری کرونا قلمداد می‌کنند که این امر نگران کننده شده است، متاسفانه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کوهسرخ دو نفر فوت کرده‌اند.

بخشدار کوهسرخ تاکید کرد: امیدواریم مردم با توجه به اطلاع رسانی‌هایی که در سطح شهر توسط روحانیون و فعالان بهداشتی صورت می‌گیرد نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی دقت کافی داشته باشند تا به صورت دائمی و کامل در وضعیت سفید قرار گیریم.

کاریزنویی اظهار کرد: با وجود اعلام وضعیت سفید هنوز برخی از اماکن و مشاغل از جمله اماکن ورزشی، تالارها، رستوران‌ها، باشگاه‌های خصوصی و بوم‌گردی‌ها در تعطیلی به سر می‌برند و نمی‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

او گفت: برای کنترل فعالیت اصناف و ثبت آن‌ها در سامانه وزارت بهداشت، اکیپی متشکل از بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، اصناف و اداره صمت فعالیت‌های مشاغل را رصد می‌کنند.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.