پس از آنکه نخست‌وزیر انگلیس برنامه مرحله‌ای خود برای کاهش محدودیت‌های کرونایی در این کشور را اعلام کرد این برنامه با انتقاد‌های شدیدی از سوی بخش‌های مختلف روبه‌رو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پس از آنکه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، روز گذشته برنامه پنج مرحله‌ای کاهش محدودیت‌های کرونایی را در این کشور اعلام کرد انتقاد‌هایی از سوی بخش‌های مختلف به این برنامه وارد شد.

بنا بر اعلام بی‌بی‌سی، جانسون امروز قرار است جزئیات بیشتر از دستور العمل ۵۰ صفحه‌ای خود را به پارلمان این کشور ارائه و سپس در داونینگ استریت در این خصوص صحبت کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود نخست وزیر بعدا در یک برنامه تلویزیونی این طرح را برای مردم توضیح دهد. قرار است این دستورات از روز چهارشنبه اجرایی شوند، هرچند تنها در داخل انگلیس اجرا خواهند شد و شامل ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند نمی‌باشد.

«کی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر این کشور، در واکنش به این برنامه، آن را سوال برانگیز توصیف کرد. استارمر گفت «این بیانیه بیش از اینکه شفاف سازی کند و سوالات را پاسخ دهد سوال‌برانگیز است. نخست وزیر از مردم می‌خواهد به سر کار خود بازگردند، اما برنامه‌ای برای آنکه میلیون‌های نفر چگونه ایمن و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به کار خود برگردند ارائه نمی‌دهد.»

همچنین در نامه‌ای «آلوک شارما» وزیر مشاغل، «اد میلیبند» دبیر مشاغل حزب کارگر و «اندی مک دونالد» دبیر حقوق استخدام، با انتقاد از برنامه جانسون نسبت به این برنامه ابراز نگرانی کرده‌اند. آن‌ها در نامه‌ای نوشته‌اند «بسیار نگران توصیه‌های ارائه شده برای کسانی هستند که نمی‌توانند از خانه کار کنند و باید به محل کار خود بروند.»

سران اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی هم طرح جانسون را رد کردند و گفتند در برنامه جدید با آن‌ها مشورتی نشده است. «نیکلا استرجون» نخست‌وزیر اسکاتلند نیز هشدار داد توصیه‌های «مبهم و غیردقیق» می‌تواند پیامد‌های فاجعه‌بار داشته باشد.

برنامه‌ای که جانسون برای خروج از محدودیت‌های کرونایی در انگلیس اعلام کرده شامل پنج مرحله است که ابتدا با تشویق کارمندان به بازگشت به کار خود و همچنین از سرگیری فعالیت در فضا‌های باز آغاز می‌شود. سپس در آغاز تابستان پیش بینی می‌شود مدارس ابتدایی بازگشایی شوند و اجازه ملاقات خانواده‌ها و اقوام داده شود. مرحله بعدی بازگشایی تمامی مدارس و ازسرگیری فعالیت کافه‌ها خواهد بود و احتمالا در این مرحله مسابقات لیگ برتر پشت در‌های بسته برگزار خواهد شد.

در این برنامه پیش بینی شده است تمامی خرده‌فروشان و غذاخوری‌ها در اوایل پاییز کار خود را شروع کنند و در همه این مراحل از مردم خواسته می‌شود به شدت فاصله اجتماعی را حفظ کنند. پیش بینی می‌شود در ماه اکتبر به هواداران فوتبال اجازه داده شود برای تماشای مسابقات در استادیوم‌ها بروند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان بهترين موقع است كه مضرات سرمايه داري رو به دنيا نشون بديم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سرمايه داري = قتل عام مردم
آخرین اخبار