در سال گذشته، سه تن و ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان چهارمحال و بختیاری کشف و ضبط شد.

کشف سه تن و ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سال ۹۸به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ سلیمان ریاحی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۸ درصد دستگیرشدگان در حوزه مواد مخدر این استان را مردان و تنها دو درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

او افزود: در سال گذشته، دو هزار و ۸۰۰ نفر در حوزه موادمخدر از جمله افراد معتاد، توزیع کننده، قاچاقچی، حمل کننده موادمخدر و پاتوق‌گَردان در استان دستگیر شد.

ریاحی اضافه کرد: از این مجموع، ۹۷ درصد افراد بومی و تنها سه درصد غیر بومی بودند.

او اظهار داشت: بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر از دستگیرشدگان پارسال، مصرف کننده و معتاد و مابقی خرده فروشان و قاچاقچیان موادمخدر هستند.

ریاحی گفت: ۳۰ درصد دستگیر شدگان در حوزه مواد مخدر بی‌سواد، ۳۲ درصد زیر دیپلم، ۲۹ درصد دیپلم، هفت درصد فوق دیپلم و مابقی با مدرک تحصیلی بالاتر بودند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال گذشته سه تن و ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در کنترل محور‌های مواصلاتی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در استان کشف و ضبط شد.

او افزود: ۸۵ درصد کشفیات مواد مخدر در استان سنتی و مابقی مواد مخدر از نوع صنعتی و روان‌گردان است که بیشتر از استان‌های جنوب و جنوب شرق وارد استان می‌شود.

ریاحی اظهار داشت: سال گذشته ۳۴ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی و بیش از ۱۷۶ طرح ایست و بازرسی و پاکسازی نقاط آلوده در استان اجرا شد.

او اضافه کرد: سامانه ۱۱۰ و همچنین شماره‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر ۲۱۸۲۴۶۴۱ و ۲۱۸۲۴۶۳۲ به صورت شبانه روز آماده دریافت اخبار و اطلاعات از سوی شهروندان است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار