معاونت بهبود و تولیدات گیاهی البرز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ، ۳۲۵ هکتار از مزارع گندم، جو در البرز برای مقابله با بیماری زنگ زرد سمپاشی شده است.

محمد تاج الدینی، معاونت بهبود و تولیدات گیاهی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: امسال با توجه به شرایط اقلیمی و بارش باران شدید بهاری  و همچنین به دلیل  رطوبت هوا ، زنگ زرد در مزارع گندم و جو در البرز  به صدا درآمده است.

معاونت بهبود و تولیدات گیاهی البرز افزود:تاکنون ۳۲۵ هکتار از اراضی  کشت گندم و جو در شهرستان اشتهارد، ساوجبلاغ، نظرآباد برای مقابله با بیماری گیاهی زنگ زرد سمپاشی شده است.

تاج الدینی با اشاره به اینکه اداره کل جهاد کشاورزی البرز از ابتدای بهار هشدار‌های لازم را به کشاورزان داده است گفت: کشاورزان باید برای جلوگیری از بروز خسارت ،خدمات مشاوره، تامین سم و سمپاش را در دستور کار خود قرار دهند.

او باتوجه به اینکه  امسال  حدود ۲۵۰ هکتار ازمزارع گندم و ۷۳ هکتار مزارع جو سمپاشی شده افزود: زنگ غلات  نوعی از بیماری گیاهی است که به دو نوع زنگ زرد، سیاه در مزارع دیده می‌شود.

معاونت بهبود و تولیدات گیاهی البرزگفت: بیماری زنگ زرد قدرت توسعه شدیدی دارد که در دمای  بالا ۱۵ درجه، رطوبت  و بارش باران شدید توسعه پیدا می‌کند.

انتهای پیام / ر. خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.