معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌گوید: نباید صفر شدن آمار ابتلا به کرونا در یکی دو روز ما را خوشحال کند، فراز و نشیب آمار، ماهیت ویروس است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدمهدی خواجه ئیان معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با برنامه رادیویی سلام بوشهر با اشاره به اینکه دیروز مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در استان گزارش نشد، بیان کرد: ماهیت فعالیت ویروس‌ها به این شکل است که میزان ابتلا به آن‌ها فراز ونشیب دارد، و نباید از صفر بودن آمار در یکی دو روز خوشحال بود.

او ادامه داد: شواهد خاصی مبنی بر اینکه گرما بتواند ویروس تاثیر بسزایی داشته باشد در هیچ جای دنیا گزارش نشده است، اما با توجه به اینکه به طور معمول گرما اندکی بر رفتارویروس‌ها تاثیر می‌گذارد ممکن است در تابستان به این علت و یا به علت مقاومتی که در افراد بر اثر گذر زمان ایجاد می‌شود، با افت فعالیت ویروس کرونا رو به رو باشیم.

این مقام بهداشتی تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز درمان یا واکسنی برای این بیماری پیدا نشده، شواهد نشان می‌دهد که در پاییز با اوج بیماری رو به رو خواهیم بود.

پاییز، کرونا اوج می‌گیرد

خواجه ئیان افزود: آنچه دانشمندان را نگران می‌کند این است که همیشه در پاییزشیوع آنفلوانزا را داریم و اگر این فرض را بپذیریم پاییز آینده همزمان هم آنفلوانزا را خواهیم داشت و هم کرونا؛ و این موضوع امکان رسیدگی به بیماران را سخت می‌کند و مراقبت بیشتر مردم را نیاز دارد.

او عمل به توصیه‌هایی که مرتب عنوان می‌شود را مهم‌ترین راه پیشگیری از انتقال ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: پرهیز از تجمع و برگزاری مهمانی، رعایت موارد بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دستکش و شست و شوی مرتب دست‌ها از جمله این موارد است.

رفتارهای نادرست برای پیشگیری از کرونا

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به برداشت‌های غلط از روش‌های پیشگیری یا درمان کرونا هم اشاره و بیان کرد: آنتی بیوتیک‌ها تاثیری در درمان کرونا ندارند، گزارشی مبنی بر تاثیر مصرف مواد غذایی با طبع گرم و سیر در پیشگیری یا درمان این بیماری وجود ندارد، ماندن طولانی مدت زیر نور خورشید و آب گرم و یا اسپری کردن الکل روی بدن نمی‌تواند باعث از بین رفتن بیماری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.