رئیس مرکز ایفمارک گفت: برای شروع لیگ فوتبال باید بازیکنان، داوران، مربیان، مسئولان برگزاری و توپ جمع کن‌ها تست کرونا بدهند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، زهره هراتیان، رئیس مرکز پزشکی ورزشی ایفمارک درباره شرایط ورزش ایران پس از شیوع ویروس کرونا بیان کرد: با ویروسی در ارتباط هستیم که ۴ - ۵ ماه شناخته شده است. بررسی رفتار‌های آن از لحاظ علمی حدود یک سال زمان می‌برد.

او افزود: فوتبال در سراسر دنیا تعطیل شد و شروع آن به تدریج انجام می شود. لیگ‌های فرانسه و هلند لغو شده، اما لیگ کره جنوبی شروع شده و قرار است بوندسلیگا نیز به زودی برگزار شود. خوشبختانه ایفمارک با فیفا در ارتباط است و قرار است دستورالعمل‌هایی آماده شود. ما منتظر هستیم ستاد مقابله با کرونا تصمیم نهایی را بگیرد.

هراتیان ادامه داد: کار بسیار سختی وجود دارد، زیرا به غیر از بازیکنان، مربیان، مسئولان برگزاری، توپ جمع کن‌ها و ... باید تست کرونا بدهند. به هیچ عنوان در ایفمارک تست گرفته نمی‌شود و ما فقط نظارت می‌کنیم. ما دستورالعمل‌ها را به پزشک‌ها ابلاغ می‌کنیم.

رئیس مرکز پزشکی ورزشی ایفمارک خاطرنشان کرد: نقش ایفمارک این بار در حین برگزاری مسابقات پر رنگ خواهد بود. من به عنوان یک متخصص فقط یک بحران می‌بینم، هر وقت وضعیت بحرانی می‌شود ستادی تشکیل می‌شود. به عنوان پزشک، اصلی‌ترین دغدغه من حفظ سلامت خبرنگاران، داوران، بازیکنان و... است.

هراتیان اضافه کرد: هیچ چیز در مورد ویروس کرونا نهایی نشده است. شناخت دقیقی از این ویروس وجود ندارد و عوارض دراز مدت آن مشخص نشده است. اگر بخواهیم بدون اطلاعات کاری را شروع کنیم، ریسک بالایی خواهد داشت.

رئیس مرکز ایفمارک ایران گفت: در بوندسلیگا سه مورد مثبت کرونا ثبت شده است. یک نوع تست داریم که به آن پی سی آر می‌گویند، همان لحظه ممکن است تست را بگیرند و منفی باشد، اما هیچ تضمینی ندارد که ۱۰ دقیقه بعد تست مثبت نباشد. یک نوع تست دیگری داریم که نشان می‌دهد ایمنی بلند مدت یا کوتاه مدت به وجود آمده یا نه.

او در پایان مورد این که درودگر اعلام کرده طبق پروتکل‌های آلمان می‌خواهند مسابقات را آغاز کنند، گفت: او شاید پروتکل‌های شروع بازی را می‌گوید. فکر نمی‌کنم در جریان پروتکل‌های پزشکی باشد. پروتکل‌های پزشکی آلمان خیلی سفت و سخت است. آن‌ها می‌خواهند هر ۴ روز تست بگیرند. در حال حاصر ما تست الایزا را در مشهد داریم. ممکن است تیم‌هایی باشند که در شهرشان تست الایزا نداشته باشند و ما باید آن‌ها را زیر نظر بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار