سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: شاید تاریخی که اعضای ستاد کرونا برای شروع تمرینات اعلام می‌کنند، به درد ما نخورد و منجر به لغو رقابت‌ها شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران درباره ارزیابی اش از تاریخ دقیق شروع لیگ برتر بیان کرد: از طرف سازمان لیگ تاکنون اتفاق جدیدی نیفتاده و همچنان منتظر اعلام نهاد‌های بالاتر هستیم. خوشبختانه روز گذشته دستور العمل خوبی از سوی ریاست جمهور اعلام شد که سبب خوشحالی ما شد. امیدواریم در رابطه با این مقوله ستاد مقابله با کرونا که همیشه هوای ما را داشته است، کمک کند تا سمت آغاز تمرینات تیم‌ها برویم.

صحبت های رئیس جمهور در جهت آغاز لیگ بود

او ادامه داد: هرچه فاصله شروع تمرینات بیشتر شود، سختی کار تیم‌ها بیشتر می‌شود. از طرفی مردم هم منتظر شروع رقابت‌ها هستند. در نهایت تا نیمه مرداد احتمال دارد لیگ قهرمانان آسیا شروع شود. باید زودتر لیگ را به سرانجام برسانیم. استنباط من این است صحبت‌های روز گذشته حسن روحانی (رئیس جمهور) در جهت آغاز لیگ بود و فحوای کلام رئیس جمهور هم به همین شکل است، اما من از ریز جزئیات جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا بی اطلاع هستم. امیدوارم طی امروز و فردا این ستاد تصمیم نهایی را برای فوتبال بگیرد چراکه تشخیص شرایط برعهده این عزیزان است. ما هم منتظر هستیم تا دست کم تمرینات انفرادی و حتی تیمی را در قالب گروه‌های کوچک و ۵ نفره شروع کنیم و اگر شرایط خوب بود به سمت برگزاری مسابقات برویم. اگر مرحله‌ای هم این ماجرا را برای ما آغاز کنند، استقبال می‌کنیم.

امیدواریم خبرهای خوبی از جلسه امروز بشنویم

مهدی درباره جلسه امروز (دوشنبه) مسئولان وزارت بهداشت و وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: در این جلسه حضور نداریم و نمی‌دانیم چه اتفاقی در آن رخ می‌دهد. فقط امیدواریم خبر‌های خوبی از آن بشنویم.

شاید تاریخ مدنظر ستاد کرونا به درد ما نخورد و منجر به لغو لیگ شود

او درباره اینکه در این جلسه احتمال دارد تکلیف برگزاری ادامه رقابت‌ها یا لغو کلی آن مشخص شود، گفت: شاید تاریخی که اعضای ستاد اعلام می‌کنند، به درد ما نخورد و منجر به لغو رقابت‌ها شود. طبق صحبتی که با ما داشته اند، گفته اند زمان شروع تمرینات را اعلام می‌کنیم و در نهایت هیئت رئیسه سازمان لیگ پس از این اقدام کمک می‌کند برای شروع شدن یا نشدن رقابت‌ها تصمیم گیری کنیم. فکر می‌کنم اگر بتوان در روز‌های آتی فضای تمرینی را باز کرد، تضمین ارائه می‌کنیم که این فضا از سوی کادر پزشکی تیم‌ها ایزوله شود و بازیکنان با تست کرونا کنترل شوند. در ادامه باید تمرین‌های انفرادی را در گروه‌های کوچک انجام بدهند چراکه در آن روز‌های اول تیم‌ها سراغ بازی درون تیمی و دوستانه نمی‌روند و باید تمرینات بدنسازی و هوازی انجام بدهند. تمرین گروهی در قالب گروه‌های ۴، ۵ نفره و در زمان کوتاه، این موضوع با شرایط فعلی جامعه هم مغایرت ندارد و می‌بینید در فضای جامعه بیش از این تراکم جمعیت است. امیدوارم فوتبال را هم در اولویت قرار بدهند.

مهدی: شاید تاریخ مدنظر ستاد کرونا به درد ما نخورد و منجر به لغو لیگ شود/حرف زدن زنوزی در جایگاه مالک ۲ باشگاه ایراد دارد

شاید بازی تیم هایی که شهرشان وضعیت قرمز دارد در تهران برگزار کنیم

مهدی درباره ادعای رضا گل محمدی، مدیر کل ورزش و جوانان تهران درباره آمادگی این استان برای میزبانی تمام بازی‌های لیگ برتر به شکل متمرکز بیان کرد: واقعیت این است دوستان زیادی در این مورد اظهار نظر کرده اند. گل محمدی هم سابقه خوبی در ورزش و به ویژه مدیریت آکادمی ملی فوتبال کشورمان دارد و به او ارادت داریم. این مسائل گمانه زنی است و در نهایت باید دید چه اتفاقی رخ می‌دهد. اولین اولویت ما این است که آیا می‌توانیم تمرینات تیم‌ها شروع کنیم؟ اگر این اتفاق رخ بدهد شاید بازی برخی تیم‌هایی که شهرشان وضعیت قرمزی دارند به تهران بیاوریم و میزبان برخی مسابقات را تغییر بدهیم.

فرقی ندارد بازی های بدون تماشاگر در کدام ورزشگاه برگزار شود

او افزود: اگر قرار باشد مسابقات بدون تماشاگر برگزار شود که بی شک در هفته‌های ابتدایی همین اتفاق رخ می‌دهد، دیگر فرقی ندارد بازی در کدام ورزشگاه برگزار شود. به همین دلیل باید پلکانی جلو برویم و در نهایت اگر قرار شد بازی‌ها متمرکز برگزار شود، از کمک‌ها و تجربیات گلمحمدی هم استفاده می‌کنیم.

در لیگ‌های پایین‌تر سخت‌افزار ورزشگاه‌ها کمتر است و باید شهر یا ورزشگاه تغییر کند

مهدی درباره اینکه آیا سازمان لیگ برای شروع مجدد بازی‌ها برنامه‌ای در نظر گرفته است تا در صورت مشخص شدن زمان تمرینات، آن را اجرایی کند، پاسخ داد: این موضوع هم بستگی به زمانی دارد که باید به ما بدهند. از این لحاظ می‌گویم پلکانی که در درجه اول، تمرکز ما برگزاری ادامه رقابت‌ها به صورت میهمان و میزبان است. باشگاه‌ها برای بازی‌های خانگی شان میزبان باشند. اگر شرایط میزبانی فراهم نباشد و تیم‌ها به دلیل وضعیت قرمز شهرشان نتوانند در این شهر میزبانی کنند، باید بازی‌ها را در شهر‌های واجد شرایط برگزار کنیم. ضمن اینکه برخی ورزشگاه‌ها در لیگ‌های پایین تر، نور کافی ندارند و در فصل گرما باید در ساعات ابتدایی شب بازی‌ها را انجام بدهیم. در لیگ‌های پایین‌تر سخت‌افزار ورزشگاه‌ها کمتر است و باید باید شهر یا ورزشگاه تغییر کند.

او افزود: در مرحله بعدی به صحبت‌های گل محمدی و سایر دوستان می‌رسیم. یعنی اگر شرایط برگزاری بازی در شهر‌های مختلف فراهم نباشد باید بخشی از مسابقات یا تمام رقابت‌ها را به شکل متمرکز برگزار کنیم. این موضوع اتفاق خوبی نیست که سعی می‌کنیم دیرتر به آن برسیم. در نهایت در مرحله آخر بحث لغو لیگ مطرح می‌شود که هیچکس از این موضوع خوشحال نمی‌شود. منظور من از پلکانی این است که تصمیم گیری‌های مان را طبق شرایط ویروس کرونا انجام می‌دهیم.

مهدی: شاید تاریخ مدنظر ستاد کرونا به درد ما نخورد و منجر به لغو لیگ شود/حرف زدن زنوزی در جایگاه مالک ۲ باشگاه ایراد دارد

سازمان لیگ به خودش اجازه نمی دهد وارد مباحث پزشکی شود

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره مخالفت بسیاری از باشگاه‌ها برای برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ برتر گفت: مسائل پزشکی را منوط می‌کنیم به ستاد محترم مقابله با کرونا در ورزش و تمامی موارد را با رعایت پروتکل‌های این دوستان انجام می‌دهیم. به خودمان اجازه نمی‌دهیم وارد مباحث پزشکی شویم چراکه مرجعی بالاتر از سازمان لیگ به نام ستاد مقابله با کرونا و البته کمیته پزشکی خودمان یعنی ایفمارک که مورد تائید فیفا است، موارد پزشکی را رعایت کرده و اگر نکته‌ای باشد، تذکرات لازم را به ما می‌دهند تا در تصمیم‌های مان لحاظ کنیم. اجازه بدهید تنها درباره فوتبال که بلد هستیم و در تخصص ما است، صحبت کنیم.

حرف زدن زنوزی در جایگاه مالک تراکتور و ماشین سازی ایراد قانونی دارد!

مهدی درباره اظهارات اخیر محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور و ماشین سازی درباره اینکه ورزشکار مبتلا به کرونا با از دست دادن ۴۰ درصد ریه اش دیگر نمی‌تواند فوتبال بازی کند، گفت: زنوزی مشاوران پزشکی خیلی خوبی داشته که این اطلاعات را به او داده‌اند! ما هم این حرف‌ها را شنیده‌ایم و به سازمان‌های مربوطه منتقل می‌کنیم. اگر به ما تذکری بدهند بی شک آن را رعایت می‌کنیم. زنوزی نباید در جایگاه مالک ۲ باشگاه صحبت کند چراکه در این صورت از لحاظ قانونی دچار مشکل می‌شود!. از نظر سازمان لیگ زنوزی مالک یک باشگاه به نام تراکتور است.

سرباز باشگاه‌ها هستیم و سعی می‌کنیم صلاح فوتبال را هم درنظر بگیریم

او تصریح کرد: واقعیت این است که دوست داریم در خدمت فوتبال دوستان باشیم. ماموریت ما اتمام لیگ و به سرانجام رساندن آن است. سرباز باشگاه‌ها هستیم و سعی می‌کنیم صلاح فوتبال را هم درنظر بگیریم. مصاحبه‌ای از یکی از مربیان دیدم که گفته بود لیگ را تعطیل کنیم.

خواهش می‌کنم شرایط جدول لیگ را وجه مصالحه سلامت مردم نکنیم

مهدی در پایان اظهار داشت: خواهش می‌کنم شرایط جدول لیگ را وجه مصالحه سلامت مردم نکنیم. حدود بیست خط درباره سلامت مردم صحبت می‌کنند و در آخرین جمله می‌گویند اگر قرار است تیم ما سقوط کند به لیگ ادامه می‌دهیم، این نشان می‌دهد نگرانی فنی دارند. چیزی که مطمئن هستم، جمیع جهات را در نظر می‌گیریم که کمترین ضرر را برای باشگاه‌های مان داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار