موسوی: دور بازیکن خارجی را خط بکشیم/ جام باید با عرق ریختن به دست بیاید

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: با این شرایطی که مدیران ایرانی دارند، بهتر است فعلا سراغ جذب بازیکن خارجی نرویم.

علی موسوی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص قانون جدید پیرامون ممنوعیت جذب بازیکن خارجی برای استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که در این چند ساله رخ داده، وارد نبودن مدیران در بحث انعقاد قرارداد با خارجی‌ها و تسلط نداشتن آن‌ها به زبان انگلیسی در بند‌هایی که به نفع خارجی‌هاست، باعت چنین تصمیمی شده است. خارجی‌ها به راحتی پول این مملکت را می‌برند. تصور می‌کنم بهترین تصمیمی که در این موضوع گرفته شده، همین تصمیم اخیر و ممنوع شدن جذب مربی و بازیکن خارجی است.

به جای عقد قرارداد با خارجی‌ها  سراغ مدارس فوتبال برویم

موسوی ادامه داد: تا زمانی که افراد پخته و اینکاره را در باشگا‌های مان نداریم، نباید سراغ عقد قرارداد با خارجی‌ها برویم. چرا که بیشتر به نفع خارجی‌ها قرارداد را می‌بندیم و باشگاه‌های ایرانی می‌توانند مدارس فوتبال را ایجاد کنند و بازدهی بیشتری هم داشته باشند. کار خوبی کردند و تا زمانی که بدهی‌ها برطرف نشده است، نباید اجازه عقد قرارداد جدید با خارجی‌ها به باشگا‌های ایرانی داده شود.

باید مدیرانی داشته باشیم که نحوه انعقاد قرارداد با خارجی‌ها را بلد باشند

او درباره تضعیف تیم‌های ایرانی در صورت نبودن بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: اصلا مسئله کمک کردن بازیکن خارجی به تیم‌های ایرانی مهم نیست، موضوع اصلی این است که ما بلد نیستیم با آن‌ها قرارداد ببندیم. بلد نیستیم پول خارجی‌ها را بدهیم. وقتی بازیکن خارجی می‌آوریم و با ندادن پولش اعصاب او را خراب می‌کنیم، بازدهی این بازیکنان را پایین می‌آوریم. چند بازی می‌کنند، درخشش دارند، اما پولشان را نمی‌دهیم، خب این چه فایده‌ای برای فوتبال ایران دارد؟ باید مدیرانی داشته باشیم، که نحوه انعقاد قرارداد با خارجی‌ها را بلد باشد.

باید دور بازیکن خارجی را خط بکشیم

موسوی با اشاره به دوران فوتبالش در آلمان ادامه داد: باید بلد باشیم با خارجی‌ها قرارداد ٢ و یا چند ساله ببندیم. زمانی که من در آلمان بودم، اعتقاد قرارداد با یک خارجی، موضوعی عادی بود. یکم به یکم هر ماه حقوق داشتیم، ماشین و خانه در اختیارمان بود و کاملا این موضوع یک بحث عادی بود. باید تمرکز بازیکن حفظ شود، اما در ایران فلان مدیر به وزارت ورزش می‌رود که پول فلان بازیکن خارجی را تهیه کند. اصلا این سیستم درست نیست و باید با این اوضاع، دور جذب بازیکن خارجی را خط بکشیم و انتظاراتمان را از تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، پایین بیاوریم.


بیشتر بخوانید:درودگر: فقط سهام استقلال و پرسپولیس در بورس عرضه می‌شود/ برنامه‌های مختلفی برای اتمام لیگ برتر فوتبال وجود دارد


مدیران واقعی فوتبالی، بیرون از گود نشسته اند

بازیکن اسبق استقلال درباره موفق نبودن تیم‌های ایرانی در سال‌های اخیر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: علت مشخص است. ما سال‌ها درجا زدیم. ما با این برنامه‌ریزی که داریم موفق نمی‌شویم. مدیران واقعی فوتبال بیرون از گود نشستند و کسانی برای فوتبال ایران تصمیم‌گیری می‌کنند، که اصلا با فوتبال حرفه‌ای میانه‌ای ندارند. کشور‌های عربی خرج می‌کنند و برنامه‌ریزی می‌کنند، اما ما هیچ بازدهی نداریم. حالا کار به جایی رسیده که تیم‌های کشور‌های عربی وارد ایران می‌شوند و ما را در ورزشگاه آزادی می‌برند، ما فقط منتظر اتفاقات خوب نشسته‌ایم.

در ایران ٨٠ درصد حاشیه داریم، ٢٠ درصد فوتبال!

موسوی درمورد صحبت‌های اخیر پیرامون خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس و احتمال موفقیت این باشگاه‌ها در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، بیان کرد: ابتدا بدهی‌ها باید پرداخت شود و بعد برنامه‌ریزی کنیم. منظورم این است که لقمه‌ای برداریم که اندازه دهانمان باشد. وقتی بلد نیستیم بازیکن خارجی جذب کنیم، با همین بازیکنان ایرانی کارمان را ادامه دهیم. درآمد و بودجه سالیانه باشگاه‌ها باید مشخص شود و طبق همین بودجه‌ها، خرج کنیم. این بحث درهمه جای دنیا مشخص است و در ایران تنها نام فوتبال حرفه‌ای را یدک می‌کشیم. در ایران، ٨٠ درصد حاشیه داریم، ٢٠ درصد، فوتبال!

////موسوی:

جام، باید با عرق ریختن به دست بیاید

بازیکن اسبق استقلال درباره نظر شخصی‌اش از تعیین تکلیف نهایی لیگ برتر نوزدهم، خاطرنشان کرد: حرف من این است که بازیکن با ریختن عرق باید جام را به دست بیاورد. مثل همان قضیه سوپرجام که پرسپولیس قهرمان شد، اما روی سکو رفتن و خوشحالی پرسپولیسی‌ها خیلی مصنوعی بود. نه به بازیکنان و نه به هواداران‌شان آن جام نچسبید. فقط یک حالت کری داشت.


بیشتر بخوانید:آقاجانیان: کی روش معلمی بود که برای منافع تیم ملی می‌جنگید/ دادکان باید رئیس فدراسیون شود


موسوی بیان کرد: اصل فوتبال، به انجام شدن آن است. باید در زمین بازی قهرمان شد و در آن صورت می‌شود بالای سکو رفت. شاید پرسپولیس شانس بیشتری برای قهرمانی داشته باشد، اما برای اینکه بتوانیم لیگ سال آینده را برگزار کنیم، بهتر است با توجه به شرایط فعلی، لیگ نوزدهم را کنسل کرد و سال آینده لیگ را از ابتدا آغاز کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای موسوی حداقل بگوورود بازیکن بی کیفیت خارجی روخط بکشیم وگرنه چندتابازیکن بزرگ وباکیفت خارجی واردلیگ کنیم که کیفیت لیگ روببرن بالا.مثل کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس.
Netherlands
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من صدبارگفتمو میگم سازمان لیگ یه جام بصورت مشترک به استقلال وسپاهان وتراکتوربدن ولیگ 19راتعطیل کنند.بخداحاشیه کمترمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۴:۳۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنظر میرسه قرنطینه در منزل به مغز شما هم جناب موسوی تاثیر گذاشته !
وقتی در روز روشن حریفان پرسپولیس در ورزشگاه خودشون وارد زمین نمیشن که نتیجه بازیشون در مستطیل سبز مشخص بشه , و توسل میکنن به قدرت و پارتیهای خارج از زمین , چطور انتظار داری عرق بازیکن در بیاد ؟
وقتی اعلام میکنن که در فلان روز باید سوپر جام برگزار بشه اما به بهانه دوره اماده سازی شال و کلاه میکنن میرن ترکیه چطور انتظار داری عرق بازیکن در بیاد ؟
تصویری که الان در بعضی از تیمها دیده میشه اینکه توان و قدرت تیمی وقتی به تیم صدر نشین نرسه تبدیل میشه به حسادت و انگ زدن به فدارسیون و وزارت ورزش که این حنا هم دیگه چند وقتیه رنگ نداره .
در ضمن اقایی که در فوتبال اروپا شاغل بودی و مثال اروپایی میزنی :
هدف از جذب مربی خارجی و بازیکن خارجی در ایران هرگز برای ارتقای سطح فوتبال نبوده و اگر بوده بگو بجز کیروش و تا حدودی برانکو چه مربی و چه بازیکنان خارجی در حد لیگ قطر وارد لیگ ایران کردیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط شموشک نوشهر
Netherlands
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
میگن جام فلزی ارزشی نداره ولی دست به هرکاری میزنن همین جام فلزی بی ارزش به پرسپولیس که حقشه نرسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اره همون مصداق کارگری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اتفاقا استقلالیا بیشتر عرق میکنن ؛ دست و پاهاشون همش عرق میکنه ؛ بخاطر استرسه ؛ بخاطر فشاره ؛ بخاطر احساس خطره ؛ بخاطر پوکره
Netherlands
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خب این لیگ بخاطرکرونابدون قهرمان تموم کردن.لیگ بیستم روچکارکنن؟که کروناتازمان تولیدواکس ودارو همچنان هست.؟
Netherlands
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
عقل کل.۲۱هفته زحمت کشیدن عرق ریختن نیست پس چیه؟دوما فراموش شده بودی اومدی علیه پرسپولیس کبیرمصاحبه کردی دیده بشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
راسته میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
نه بابا لیگ رو کنسل کنند منطقی و انصافه ولی اگر مثل فرانسه قهرمان رو مشخص کنند بی معنیه . منطق استقلالی جماعت در همین حده که میشه لیگ رو کنسل کنند و قهرمان رو مشخص نکنند ولی با همین جدول نمایندگان ایران توی آسیا رو مشخص کنند. بحث این حرفا نیست سوزش شما از پوکر قهرمانیه پرسپولیسه ضمنا پرسپولیس به عنوان تنها تیمی که خواهان ادامه مسابقاته نشون داده که تنها تیمی هست که دوست داره نتایج توی زمین فوتبال مشخص بشه شما این حرفا رو برو به مدیرای باشگاه خودتون بگو که یا فرار میکنند میرند ترکیه یا میخواند بدون انجام بازی برند آسیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
افراد بخیل دوست ندارند خودشان نداشته باشند تا دیگری نداشته باشد.
چقدر دلسوز شدند.برای اینکه پرسپولیس قهرمان نشوذ چقدر دارند برنامه می چینند
Iran (Islamic Republic of)
محسن چهره ماه
۰۷:۰۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای موسوی اگه نظر میدی بیطرفانه نظر بده.قشنگ معلومه تو سرت چی میگذره.خ.ودتی
Iran (Islamic Republic of)
عباسي
۰۶:۵۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب موسوي
خسته نباشيد برادر
مثل اينكه جنابعالي چندسالي خواب تشريف داشتي
سوپر جام كه تيم حضرتعالي فرار كرد رفت تركيه
يه چيز هم طلبكار شد
بازيهاي امسالم كه اگر نديدي بپرس از دوستات درباشگاه محترم استقلال
و تيمي كه الآن در صدر جدوله پرسپوليسه كه حد اقل ده امتياز باتيم دوم فاصله داره واين يعني چه؟ مگر غير عرق ريختن بوده جمع آوري امتيازات ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
از نظر این آقا باید با عرق ریختن قهرمان شد ولی اگر بدون عرق ریختن و با همین جدول بری آسیا اشکالی نداره منطق در حد کلوخ
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۵:۲۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
باور کنید اگر دو سه تا جام همان اول فصل بدهند پرسپولیس مردم بهتر میتوانند لذت فوتبال را با بقیه تیم ها درک کنند. جام مفتی امتیاز مفتی قهرمانی مفتی واقعا مسخره شده است. بعد هم چندین میلیارد هزینه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
جام رو به تیمی میدند که میاد توی زمین مسابقه نه مثل تیم شما که فرار میکنه میره ترکیه یا دوست داره بازیا لغو بشه و با این جدول برند آسیا ولی با این جدول قهمران تعیین نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اوج فشار روی استقلال!!!!!!!!!
درک میکنم پوکر قهرمانی خیلی براتون سنگینه.
بهتر است با توجه به شرایط فعلی، لیگ نوزدهم را کنسل کرد و سال آینده لیگ را از ابتدا آغاز کنیم.
خخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
داداش عرق ریختن که 10 امتیاز بیشتر دارن!!!
البته اگر اجازه بدید ادامه لیگ برگزار بشه بیشتر هم عرق میریزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا که شعورت مثه تیم اتتخاب کردنته
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
بازیکن خارجی را می‌آورند، با یک قیمتی مثلاً ۵۰۰ هزار دلار. ۱۰۰ هزار دلار به خودش می‌دهند و مابقی را خودشان برمی‌دارند. همه پول‌ها هم از بیت‌المال پرداخت می‌شود. این واقعیت فوتبال ایران است. فقط فساد و دزدی.
United States of America
Mehdi
۰۱:۰۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
همون جنابعالی و تیم سوگولیت با عرق ریختن جام آوردن واسمون بسته...واقعا فازتون چیه شماها؟ هر دفعه یکیتون واسه مطرح شدن یچیزی میگید...شما ببرید و جام بیارید میشه با تلاش و عرق ریختن خودتون...ببازید و جام نیارید لیگ میشه مهندسی,وزیر میشه پرسپولیسی...بسته دیگه خجالت بکشید...پایه و اساس تیمتون حکومتی بوده,پایه و اساس تیم پرسپولیس مردمی بوده واسه همینم طرفداراش خیلییییییی بیشتر از تیم شماس آقای به ظاهر پیشکسوت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینا فعلا باید برند در مورد جامهایی که با امیر مافیا گرفتند توضیح بدند در مورد لیگی که دروازبان ذوب آهن گلهای مشکوک خورد تا اینا قهرمان بشند در مورد لیگی که تست دوپینگشون مثبت شد ولی صدای کسی در نیمود ببین کیا دم از عرق ریختن میزنند. با این جدول آسیا رفتن بدون عرق ریختن مشکلی نداره؟
آخرین اخبار