معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان از ایجاد ۴۹ هزار شغل موقت در روز توسط منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، یوسفی معاون آبخیزداری منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: از سطح ۱۵ میلیون هکتاری استان ۷ و نیم میلیون هکتار مساحت مربوط به حوزه آبخیز استان می‌باشد.

او با اشاره به بیانات رهبری در رابطه با تاکید بر حوزه‌های آبخیزداری و آبخوان داری افزود: یک هکتار آبخیزداری می‌تواند بر کنترل ۹ تن فرسایش، ۶ تن رسوب و افزایش علوفه ۱۲۰ کیلوگرمی در یک هکتار تاثیر بگذارد.

یوسفی اظهار کرد: در سال ۹۷ که اولین سال برداشت از صندوق توسعه ملی بود ۱۶ میلیارد تومان به پروژه‌های آبخیزداری استان تخصیص یافت که در ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار با ۱۰۳ سازه عملیات آبخیزداری اجرا شد.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان با بیان این که در سال ۹۸، ۳۱ میلیارد تومان به این حوزه تخصیص یافت و در ۳۱ هزار هکتار با ۸۷ سازه عملیات اجرایی شد ادامه داد: مجموع اعتبارات تخصیص یافته در دو سال ۹۷ و ۹۸ در ایجاد ۱۹۰ سازه، ۲۴۴ منبع آبی و ۱۸۷ روستا تاثیر گذاشته است.

او گفت: به دلیل تحویل به موقع و مناسب پروژه‌های استان در سال ۹۸ و استفاده مناسب از بارندگی و عدم هدررفت آن ها، برای اولین بار در سال ۹۹ اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان برای سال ۹۸ به استان اختصاص یافت و اعتبار سال ۹۸ در مجموع به ۵۳ میلیارد تومان رسید.

یوسفی با بیان این که در رابطه با اشتغال موقت منابع طبیعی ۴۹ هزار نفر در روز اشتغال موقت داشته است افزود: افزایش سطح زیر کشت قنوات روستایی ۵ هزار هکتار بوده که بر روی افزایش درآمد و مهاجرت معکوس تاثیرگذار است.

انتهای پیام/ ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.