مهمترین عامل در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویورس رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های مشخص شده و ابلاغی از سوی مردم است.

 احمد هاشمی زاده بخشدار بستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: همگام با دستورات کشوری ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور حفظ جان هموطنان شهر بستان و روستاهای منطقه، و از آنجائیکه مهمترین عامل در پیشگیری از شیوع بیماری، رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل های مشخص شده و ابلاغی از سوی مردم است.

او افزود: از آنجائیکه بازار بعنوان یکی از مکان های تردد مردم شریف که در صورت رعایت نرکردن نکات و توصیه های بهداشتی می تواند محلی پرخطر برای شیوع بیماری کرونا باشد.

هاشمی زاده بیان داشت: رعایت کلیه اصول بهداشتی از سوی اصناف با توجه به دستورالعمل های مشخص اتحادیه های صنفی و ابلاغی ، مطابق با دستورات مراکز بهداشتی و درمانی ، اجباری است.

بخشدار بستان ادامه داد: کلیه مشاغل صنفی ملزم به استفاده از لوازم نظیر ماسک و دستکش های مناسب جهت حفظ سلامتی خود و مشتریان به هنگام حضور در محر کسب خود است و فراهم نمودن شرایط پرداخت از طریق دستگاه های خرید در محل کسب و کار با رعایت حفظ فاصله برای مشتریان و استفاده از پلاستک جهت حفاظت محدوده کسب و کار و تنظیفات لازم و ضد عفونی محل کسب و مراجعه مشتریان بطور روزانه مطابق با دستورالعمل های توصیه شده مراکز بهداشتی و درمانی ابلاغ شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در پی گیری اخبار و اطلاعیه های اتحادیه های صنفی و دستگاه های نظارتی فقط از رسانه های معتبر ملی ومحلی و همکاری لازم و صمیمانه با نیروهای انتظامی و نظارتی پیگیری اجرای قوانین و دستورالعمل های بهداشتی است.

او اظهار داشت: از آنجائیکه بازدیدها و بازرسی ها بطور مرتب از سوی دستگاه های نظارتی و بهداشتی همراه با نیروهای انتظامی صورت گرفته و در درصورت مشاهده رعایت نکردن مجموعه دستورالعمل های بهداشتی ، طبق قانون نسبت به جریمه و پلمپ واحدهای کسب و کار اقدام و نسبت به معرفی به مراجع قضایی ارجاع داده خواهدشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.