روزنامه واشنگتن پست فاش کرد در روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در آمریکا وزارت بهداشت پیشنهاد دریافت میلیون‌ها ماسک «ان-۹۵» از سوی یک شرکت خصوصی را رد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست آمریکا گزارش داد درست یک روز پس از آنکه نخستین مورد ابتلا به کرونا در ۲۱ ژانویه در این کشور شناسایی شد، دولت از سوی یک شرکت خصوصی پزشکی با نام «پرستیژ آمری‌تک» پیشنهاد تولید میلیون‌ها ماسک ان-۹۵ را دریافت کرد، که این پیشنهاد از سوی وزارت بهداشت، درمان خدمات انسانی رد شد.

در ۲۲ ژانویه، مایکل بوون، مالک شرکت خصوصی تأمین تجهیزات پزشکی پرستیژ آمری‌تک، با ارسال نامه‌ای به وزارت بهداشت و درمان و خدمات انسانی آمریکا اعلام کرده است که می‌تواند در میان کمبود تولید داخلی، میلیون‌ها ماسک تولید و در اختیار دولت ترامپ قرار دهد. در آن نامه بوول نوشت: «هنوز چهار خط تولید N۹۵ جدید داریم. فعال سازی مجدد این ماشین‌ها بسیار دشوار و بسیار گران خواهد بود. اما در شرایط بد قابل دسترسی است.»

او در همان روز از لورا ولف، مدیر بخش حفاظت از زیرساخت‌های بحرانی وزارت بهداشت، پاسخی دریافت کرد که در آن استقبال زیادی از این پیشنهاد نشده بود. در نامه پاسخ آمده بود: «اعتقاد نداریم که دولت هنوز به نقطه‌ای رسیده باشد که باید به این درخواست شما پاسخ دهد.»

با این حال، بوون بر پیشنهاد خود اصرار می‌ورزد و بر توانایی شرکت خود برای تولید ۱.۷ میلیون ماسک N-۹۵ در هفته تأکید می‌کند و اینکه او از سوی مشتریان خارجی تقاضا‌های زیادی دریافت کرده است؛ اما بنا به گزارش‌ها، این مذاکرات بی‌ثمر می‌ماند و پیشنهاد او پذیرفته نمی‌شود.

این مکاتبات در شکایتی که دکتر ریک برایت، مدیر سابق آژانس واکسن فدرال، که به گفته وکلای او به دلایل سیاسی از سمت خود اخراج شده افشا گشته است.

پیشنهاد بوون ماه‌ها پیش از نمایان شدن کمبود تجهیزات پزشکی لازم برای مقابله با کرونا در آمریکا مطرح شده بود. حال آنکه دولت از پذیرفتن این پیشنهاد سر باز زد و در ادامه کار به شدت به این گونه تجهیزات نیازمند شد و دست کمک‌خواهی به سوی کشور‌های زیادی دراز کرد. گزارش‌های منتشر شده مبنی بر آن است که دولت ترامپ برای دستیابی به تجهیزات پزشکی مورد نیاز از چندین کشور کمک خواسته است، اما کاخ سفید مدعی است این گزارش‌ها کذب است. آمریکا با بیش از یک میلیون ۳۴۷ هزار مبتلا آلوده‌ترین کشور جهان به ویروس کروناست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار