نماینده، ولی فقیه و امام جمعه زنجان گفت:۹۵ درصد گندم کاران استان زکات خود را پرداخت می‌کنند.

۹۵ درصد گندم کاران استان زکات خود را پرداخت می‌کنندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی رئیس شورای زکات استان در جلسه شورای زکات استان زنجان افزود: زکات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ودر این راستا باید مبلغین جهت تبلیغ وترویج این فریضه مهم تلاش کنند.

او با اشاره به اینکه استان زنجان جزء استان‌های پیشرو در بحث جمع آوری زکات است، گفت: در حال حاضر رویکردکمیته امداد در بحث جمع اوری زکات به صورت متمرکز است که اقدام مناسبی است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به اینکه اکثریت گندم کاران استان زکات خود را پرداخت می‌کنند، گفت:خوشبختانه امسال بارندگی‌ها نیز خوب بوده و امید واریم شاهد افزایش بیش از پیش پرداخت زکات باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان فقرا را اولویت مصرف زکات فطره معرفی کرد و افزود:فتوای اکثریت مراجع اختصاص زکات فطره به فقیر شکمی است وتا این مورد وجود دارد به موارد دیگر زکات فطره تعلق نمی‌گیرد.

او در ادامه از همکاری خوب بانک‌ها وصداوسیما در امر ترویج فریضه مهم زکات تقدیر کرد وگفت:تبلیغات صداوسیما تاثیر بسزایی در تشویق مودیان داشته است.

حجت الاسلام خاتمی همچنین با تاکید برحفظ عزت نفس نیازمندان در توزیع بسته‌های معیشتی افزود: در این زمینه باید دقت لازم به عمل آید که علاوه بر کمک به نیازمندان عزت نفس آن‌ها حفظ شود.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.