مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: ۵ روز بیشتر برای مبارزه با آفت سن گندم مادر فرصت باقی نمانده، کشاورزان باید مبارزه با این آفت را جدی بگیرند.

کشاورزان، مبارزه با آفت سن گندم را جدی بگیرند/پیش‌بینی مبارزه با آفت سن گندم در ۴۰ هزار هکتار از مزارع زنجانبختکی مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت:با هشدار به کشاورزان زنجانی برای انجام به‌موقع عملیات مبارزه با آفت سن، اظهار کرد: کشاورزان استان فقط  ۵ روز فرصت دارند تا نسبت به سم پاشی کشتزار‌های گندم بر علیه سن مادر و کنترل این آفت اقدام کنند.

این مسئول با تأکید بر اهمیت مبارزه به موقع علیه آفت سن به‌ویژه سن مادر، تصریح کرد: برای تولید گندم مرغوب، کشاورزان باید مبارزه با سن گندم به‌صورت کارشناسی شده و در زمان و مکان مناسب را جدی بگیرند.

او ادامه داد:عملیات مبارزه با بهره‌گیری از توان کارشناسان بخش خصوصی و دولتی انجام می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد:تاکنون عملیات مبارزه با آفت سن گندم در سطح ۱۲ هزارو ۳۰۰هکتار از مزارع استان زنجان انجام شده که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری عملیات مبارزه با سن گندم در سطح  ۴۰ هزار هکتار از مزارع استان صورت گیرد.
 
انتهای پیام/ن
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.