رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از تشکیل کمیته درمان مادران کرونایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره آمادگی برای مقابله با کرونا در استان گفت: با شیوع بیماری کرونا در استان، حساسیت بر روی سلامتی مادران باردار نیز افزایش یافت به طوریکه مادران باردار یکی از اعضای گروه های حساس و ریسک بالا شناسایی شده و رسیدگی مداوم به حال عمومی آنها سرلوحه فعالیت های دانشگاه قرار گرفت.

«ژاله زهی بخش» درباره اقداماتی که در حوزه کنترل و درمان مادران باردار کرونایی انجام گرفته است، افزود: به منظور کنترل حال عمومی و درمان مادران باردار کرونایی، کمیته مشورتی متشکل از متخصصین و اساتید زنان، بیهوشی،کودکان، عفونی و مسئولین اداره مامایی و بهداشتی تشکیل داده شد.

او  درباره عملکرد این کمیته در استان بیان کرد: هر مورد مادر باردار کرونایی (مشکوک و مثبت) که در استان گزارش می شد، به وسیله این کمیته به اطلاع تمامی اعضا رسیده و با مشورت تمامی متخصصین اقدامات لازم پس از تصمیم گیری در کمیته انجام می شد.

زهی بخش درباره تعداد زایمان‌های مادران باردار کرونایی افزود: ۱۶ مادر باردار کرونایی زایمان کرده است که از این تعداد ۶ مورد به صورت طبیعی و ۱۰ مورد به صورت سزارین فرزند خود را سالم بدنیا آورده اند.

وی با بیان این که هیچ مادر باردار کرونایی در استان فوت نشده است، ابراز کرد: به محض اینکه مادر باردار کرونایی دچار مشکل می شود، معاونین درمان، بهداشت و همچنین ریاست دانشگاه نیز در جریان امر قرار داده شده و کلیه اقدامات لازم انجام می شود.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.