رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت : چند روز است که مرتبا شاهد افزایش تعداد مبتلایان هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مهدی محمدی رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت : اگر نگاهی به آمار کرونایی در اردیبهشت‌ماه داشته باشیم خواهیم دید که روز اول اردیبهشت‌ماه را با ۲۳ مورد بیمار مثبت کوید ۱۹ آغاز کردیم.

او گفت : این آمار در روز‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم همین ماه با قدری افزایشی، شیبی ملایم به سمت بالا به خود گرفت که مجددا با روندی کاهشی، شیبی نزولی پیدا کرد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه افزود: از روز‌های شانزدهم به بعد مرتبا شاهد افزایش تعداد مبتلایان هستیم.

او افزود: در میان مبتلایانی افرادی هستند که با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، به صورت سرپایی بیماری آن‌ها تشخیص داده می‌شند و با توصیه به رعایت موارد قرنطینه دیگر در بیمارستان‌ها بستری نمی‌شوند.

محمدی با اشاره به افزایش تعداد تست‌های سرپایی کرونا در استان، ادامه داد: شناسایی مبتلایان به صورت سرپایی در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس بسیار موثر است، به طوری که افراد که چندان علائمی ندارند، شناسایی می‌شوند و با رعایت قرنطینه و انجام مراحل درمانی کمک شایانی می‌شود که افراد زیادی مبتلا نشوند.

او از مردم خواست، که بی‌خیال ویروس کرونا نباشند و تصور نکنند که این ویروس در جامعه کاهش یافته و همواره موارد بهداشتی را در بحث عدم حضور غیرضروری در جامعه و رعایت فاصله اجتماعی رعایت کنند.

محمدی گفت: متاسفانه تردد‌ها زیاد شده و هر چند که مردم بهداشت فردی را خوب رعایت می‌کنند، ولی با غفلت در رعایت بهداشت اجتماعی آن را چندان جدی نمی‌گیرند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.