رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت : بخش کشاورزی استان ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۳۰ هزار نفر را بدون نیاز به استفاده از یک ریال منابع دولتی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رمضان رویین تن رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به قابلیت زیاد بخش کشاورزی برای ایجاد شغل، گفت : برای این منظور فقط نیازمند افزایش بهره‌وری در تولیدات بخش کشاورزی هستیم.

او گفت : اگر افزایش بهره‌وری رخ دهد، امسال می‌توانیم ۳۰ هزار شغل در بخش کشاورزی، بدون استفاده از یک ریال منابع دولتی ایجاد کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون ۸۷۵۳ نفر در ۲۲ رشته عضو نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه هستند، افزود: از این تعداد ۴۹۲۵ نفر مرد و مابقی زن هستند.

او درباره وضعیت اشتغال این افراد افزود: ۱۷۴۰ نفر در بخش‌های دولتی شاغلند، ۲۷۱۲ نفر در مراکز خصوصی مشغول به کار هستند و ۶۳ نفر هم بازنشسته شده‌اند.

رویین تن تعداد افراد جویای کار که عضو نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کرمانشاه هستند را نیز ۴۲۳۶ نفر اعلام کرد.

رئیس سازمان نظام مههندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۶۰ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی هم اکنون در روستا‌های استان فعال است، گفت: ۳۵۰ نفر از مهندسین کشاورزی در این مراکز ارائه خدمات دارند.

او از فعالیت یک مرکز مدیریت توسعه صادرات در زیر مجموعه نظام مهندسی خبر داد و گفت: این توانایی را داریم که در ساماندهی صادرات برخی محصولات کشاورزی وارد شویم.

حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماهی استان کرمانشاه با اشاره به پتانسیل اشتغالزایی ۳۰ هزار نفری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه، گفت: تقاضا داریم برش اشتغالزایی پیش‌بینی شده بر اساس شهرستان و حتی دهستان و به تفکیک رشته مشخص شود.

او از کشاورزی به عنوان یکی از اولویت‌های توسعه استان یاد کرد و افزود: می‌توانیم تسهیلات اشتغالزایی خوبی به این بخش اختصاص دهیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.